تور ایروان نوروز

ایروان، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور ارمنستان است. این شهر بافتی قدیمی و زیبا داشته و در کنار رود هرازدان قرار گرفته است. ارمنی‌ها ایروان را به عنوان مرکز فرهنگی، تاریخی و صنعتی ارمنستان می‌شناسند. یکی از مسائل مهم در خصوص این شهر این است که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جایگاه‌های اسقف اعظم کلیساری حواری ارمنی را در خود جای داده است.

شهر ایروان از نظر جغرافیایی و موقعیتی که دارد، در دامنه کوه آرارت و در کنار رود هرازدان قرار گرفته است. این شهر از سطح دریا 900 متر فاصله دارد و یکی از مناطق مهم از نظر صنعتی، فرهنگی و علمی در قفقاز است. ایروان ارمنستان 223 کیلومتر مساحت داشته و بر اساس سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته است این شهر 1 میلیون جمعیت دارد. 

آب و هوای ارمنستان و پایتخت آن به طور کلی در بیشتر روزهای سال سرد است. کشور ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای سرد جهان شناخته می‌شود و طبیعتا ایروان نیز تحت تاثیر همین آب و هواست. تابستان‌های این کشور تا حدودی گرم است و برای شنا و کوهنوردی  خوب است. اما در فصل زمستان شاهد شهری سفیدپوش از ایروان هستیم و هوایی سرد دارد. بهترین زمان سفر به ایروان اردیبهشت تا آخر تابستان است.

مراحل رزرو تور

تماس با آژانس و دریافت مشاوره
ارسال قرارداد و واریز هزینه تور
تحویل مدارک و شروع سفر
پشتیبانی ۲۴ ساعته تا پایان سفر

تورهای پیشنهادی

    سوالات متداول