آشنایی با بهشت ترکیه مارماریس

ترکیه,
۸ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۴۲ 6 دقیقه

 مارماریس کجاست؟

شهر مارماریس بین سواحل اژه و دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر زیبا به‌دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه‌های کنار دریا، شهرت زیادی دارد. نام مارماریس از واژه مرمر گرفته شده است. وجود سنگ‌های مرمر زیبا در این شهر سبب شده که این نام را به شهر بدهند. مساحت مارماریس ۸۸۰ کیلومتر مربع است و از لحاظ جغرافیایی از یک سمت به دریا و از سمت دیگر به رشته کوه‌ها متصل می‌شود. این موقعیت طبیعی ویژه، چشم‌اندازی خیره‌کننده‌ به شهر مارماریس می‌دهد.

*مردم شهر مارماریس به زبان استانبولی صحبت می‌کنند. این شهر یک ساعت و نیم با تهران اختلاف زمانی دارد. 

چگونه به مارماریس سفر کنیم؟

اغلب گردشگران ابتدا به شهر استانبول رفته و از آنجا راهی مارماریس می‌شوند. این گردشگران اغلب از طریق پروازهای داخلی فرودگاه استانبول با خط‌های ترکیش و پگاسوس ایرلاین راهی مارماریس می‌شوند. امکان پرواز از ازمیر و آنکارا نیز به مارماریس فراهم شده است. البته تعدادی از گردشگران نیز با پرواز مستقیم به فرودگاه دالامان سفر می‌کنند. این فرودگاه ۹۰ دقیقه با مارماریس فاصله دارد.گر قصد دارید به‌صورت زمینی و با خودرو به مارماریس ترکیه بروید، می‌توانید با اتوبوس و حتی ‏خودروی شخصی هم سفر کنید. فاصله استانبول تا مارماریس، ۷۲۰ کیلو‌متر و حدود ۱۳ ساعت است. ‏

آب و هوای مارماریس

مارماریس در بهار

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این جزیره، فصل بهار است. در بهار، انتظار بارش باران را داشته ‏باشید. اغلب این بارش‌ها کم اما بسیار رویایی هستند که فضای دل‌نشین این جزیره را جذاب‌تر هم ‏می‌کنند.

مارماریس در تابستان

بیشترین آمار سفر به مارماریس، متعلق به فصل تابستان است. در این فصل، میزان بارش‌ها به ‏کمترین میزان خود می‌رسد که امکان انجام تفریحات مختلف را فراهم می‌کند. اگر به گرما و شلوغی ‏علاقه ندارید، می‌توانید در اواخر تابستان به این جزیره سفر کنید. ‏

مارماریس در پاییز

بسیاری از گردشگران برای انجام تفریحات آبی مختلف به این جزیره سفر می‌کنند. اگر شما هم جزو ‏این افراد هستید، توصیه می‌شود در پاییز سفر نکنید. با سرد‌تر شدن هوا، ممکن است نتوانید تن به ‏آب بزنید.

مارماریس در زمستان

در ‏زمستان شاهد بارش‌های شدید باران و برف خواهید بود؛ البته دیدن مناظر پوشیده از برف و ‏چشم‌نواز مارماریس ترکیه، چندان خالی از لطف هم نخواهد بود. ‏

 جاذبه های دیدنی در مارماریس

- سواحل آبی مارماریس

اولین مورد از بهترین جاهای دیدنی مارماریس سواحل شگفت‌انگیز آن است. مارماریس دارای ۵ مایل ساحل فوق‌العاده زیبا و هیجان‌انگیز با آب‌های شفاف است که از مارماریس مرکزی تا ایسملر امتداد دارد. در این سواحل تفریگاه‌ها، تفریحات آبی و رستوران‌های ساحلی پذیرای شما خواهند بود. از جمله سواحلی که می‌توانید در طول سفر خود به آن رفته و در آنجا از آبتنی و حمام آفتاب لذت ببرید سواحل کلئوپاتر،ایچملر و ساحل مرکزی هستند که از این سه مورد ساحل مرکزی نزدیک‌ترین ساحل به مرکز مارماریس است.

*ساحل کلئوپاتر

جزیره کلئوپاترا یکی از بهترین مناطق گردشگری در ترکیه و منطقه مارماریس است. این جزیره بخشی از مجمع‌الجزایری است که به مارماریس بسیار نزدیک است. کلئوپاترا یک جزیره ساحلی با شن‌های صاف و ابریشمی است که برخی از قسمت‌های آن از صدف، حلزون و دیگر جانورهای دریایی پوشیده شده و جلوه بسیار زیبایی به این ساحل بخشیده است. این منطقه جزو یکی از خاص‌ترین مناطق ترکیه است زیرا هم ارزش فرهنگی و هم ارزش طبیعی دارد.
تشکیل این جزیره به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. در گذشته به این منطقه جزیره Sedir نیز گفته می‌شد. این جزیره در میان دو بخش با نام‌های مارماریس و آکیاکا قرار گرفته است.آب‌های شفاف و زلال فیروزه‌ای، ساحل ابریشمی و دیدنی این جزیره همه ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

* ساحل ایچملر 

ساحل ایچملر که طولانی‌ترین ساحل مارماریس شناخته می‌شود، در ۹ کیلومتری این شهر و در منطقه  ایچملر واقع شده است. از مارماریس تا ساحل ایچملر با ماشین تقریبا 15دقیقه رانندگی دارید. ایچملرمارماریس ساحلی درخشان و بسیار تمیز دارد که همواره محبوب تمام گردشگران بوده است. تقریبا تمام هتل‌های لوکس مارماریس در این ساحل قرار دارند. یکی از جذابیت‌های ساحل ایچملر وجود جنگل در کنار ساحل است که لذت بازدید از این منطقه را دوچندان می‌کند. می‌توانید در حالی که رو به دریای زلال دراز کشیده‌اید، از سایه درختان بهره مند شوید. 

* ساحل مارماریس

از دیگر سواحل معروف این شهر، ساحل خود شهر مارماریس (Marmaris Beach) است. این ساحل که در امتداد ساحل ازون یالی (Uzunyalı) قرار دارد، نزدیک به مرکز شهر است. ساحل مارماریس که به ساحل طولانی (long beach) هم مشهور است با ورزش‌های آبی خود شهرت یافته است. یک مکان در ساحل صرفاً برای ورزش‌های آبی درست شده‌است که می‌توانید از فعالیت‌هایی نظیر جت‌اسکی، پاراسیلینگ، بنانا و بسیاری دیگر از ورزش‌های آبی دیگر را انتخاب کنید. به همین دلیل بازدید از این سواحل بخشی از تفریحات مارماریس به شمار می‌رود. همچنین این فعالیت‌ها قیمت مناسبی دارند و با یک بودجه اندک می‌توانید از انواع این سرگرمی‌ها لذت ببرید. با وجود تعداد زیادی رستوران در اطراف ساحل دیگر نگران ناهار یا شام نخواهید شد. 

- قلعه مارماریس

قلعه و موزه مارماریس ترکیه تفرجگاهی برای عاشقان تاریخ است. پس اگر به تاریخ علاقمند هستید، در لیست جاهای دیدنی مارماریس، قلعه مارماریس را نیز نوشته و در فرصتی مناسب از آن بازدید کنید. قدمت این قلعه زیبا به سال ۱۴۴۰ قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. گفته می‌شود این قلعه توسط یونانی‌ها ساخته شده، در دوره‌ای پایگاه نظامی بوده، سپس سکونت‌گاه و در نهایت در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان موزه باستان شناسی فعالیت خود را شروع کرده است.قلعه مارماریس در مرکز مارماریس، روی تپه‌های پشت مارینا قرار دارد. قلعه دارای ۷ بخش است که در مجموعا دو بخش آن برای بازدید عموم و مابقی به‌عنوان سالن باستان‌شناسی، گالری‌های هنری و انبار استفاده می‌شود. قلعه مارماریس همه روزه از ساعت ۸ ونیم صبح تا ساعت ۷ بعداز ظهر باز است.

- شهر دالیان

دالیان مارماریس یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که فاصله کمی با مارماریس داشته و بیشترین شهرتش را به دلیل سواحل حیرت انگیز و لاک پشت های کمیابش دارد. این شهر زیبا دارای طبیعت بکر و شهر باستانی بسیار ارزشمندی بوده.  همچنین یکی از زیباترین شهرهای ساحلی استان موغله  Muğla Province می باشد که زیبایی های دو دریای مدیترانه و اژه را در کنار هم به نمایش قرار می دهد. این شهر زیبا و کوچک که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است، فاصله بسیار کمی با مارماریس داشته و در 80 کیلومتری آن واقع شده است. موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان این شهر به مارماریس و فتحیه یکی از مزایای آن به شمار رفته  

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده