جاذبه های گردشگری بانکوک

تایلند,
۱۶ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۶ 9 دقیقه

جهان سافاری بانکوک

جهان سافاری بانکوک یا Safari World در واقع پارکی وسیع و ۸ کیلومتری است که در آن حیوانات آزادانه در محیطی مشابه محیط زندگی خود نگه داری می شوند. جذابیت این سافاری ها به این است که حیوانات مختلف آزادانه زندگی خود را می کنند و گردشگران می توانند از نزدیک به تماشای این حیواناتی بروند که نه در زندگی روزمره و نه در باغ وحش داخل شهرها آن را نمی بینند.
هرچند که سافاری های آفریقا مشهورتر از سایر سافاری ها هستند، اما بد نیست بدانید که جهان سافاری بانکوک دست کمی از سافاری های آفریقا ندارد. این سافاری ورلد توانسته علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای تماشای حیوانات با برگزاری و اجرای نمایش های مختلف توسط حیوانات و مربیانشان هم کودکان و هم بزرگسالان را شیفته خود کند.

چرا بازدید از جهان سافاری بانکوک پیشنهاد می شود؟


تماشایی ترین جاذبه بانکوک است.
محیطی مشابه سافاری های آفریقا دارد
نمایش ها و اجراهای تماشایی توسط حیوانات و مربیانشان برگزار می شود.
می توان حات وحش بانکوک و حیوانات خاصاین منطقه را در محیط زندگی شان مشاهده کرد.

تاریخچه


حدود ۳۰ سال پیش در سال ۱۹۸۸ کمی دورتر از فضای شهری بانکوک، در فضایی ۲۶۴ هکتاری پارکی تحت عنوان جهان سافاری بانکوک در طی دو مرحله احداث شد. تا بانکوک نیز به جمع شهرهای دارای سافاری بپوندد و گردشگران نیز انگیزه و دلیل بیشتری برای خرید بلیط هواپیما بانکوک و سفر به تایلند داشته باشند. جهان سافاری بانکوک در کل به دوبخش تقسیم شده که یکی مختص حیوانات آبی و بخش دیگر برای سایر حیوانات است.

سافاری پارک


اولین بخشی که هنگام ورود به جهان سافاری با آن مواجه خواهید شد سافاری پارک است. باغ وحش روبازی که فضای نسبتا بزرگی از پارک را به خود اختصاص داده و شامل حیوانات مختلفی از شیر، ببر، آهو، گورخز، زرافه و غیره است. شما سوار اتوبوس محافظت شده ای خواهید شد و به دل پارک خواهید زد. سفر ۸ کیلومتری شما در سافاری پارک حدود ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید و اگر خوش شانس باشید برخی از حیوانات نزدیک ماشین خواهند شد و تجربه باورنکردنی را به شما هدیه خواهند داد.

مارین پارک


دیگر بخش بزرگ جهان سافاری، پارک آبی است. این پارک دنیای زیر آب را به شما نشان می دهد و در برخی از بخش ها نمایش های تماشایی ای اجرا می شود. بهتر است ظهر به بازدید مارین پارک بروید چون این بخش فضایی سرپوشیده است و اینگونه می توانید از آفتاب سوزان ظهر دور باشید. همچنین از جزیره تخم مرغ که در آن تخم حیوانات و گونه های مختلف به نمایش گذاشته شده هم بازدید کنید.

رودخانه جنگلی جهان سافاری


اگر به دنبال هیجان بیشتری و ماجراجویی هستید حتما قسمت قایق سوار و رفتینگ جهان سافاری بانکوک را امتحان کنید. این سفر دریایی ۳۰ دقیقه ای شما را به دل جنگل های استوایی برده و گونه های مختلف جانداران این محیط زیست مانند فیل، گوریل و حتی کروکودیل ها را به شما نشان خواهد داد.

نمایش ها و اجراهای جهان سافاری


نمایش شیر دریایی- نمایش اورانگوتان ها- اجرای کابوی غرب وحشی- نمایش فیل ها- اجرای دلفین ها و جنگ جاسوس ها.
امکانات جهان سافاری
جهان سافاری بانکوک برای راحتی و آسایش بازدید کنندگانش برخی امکانات و تجهیزات را فراهم آورده مانند.: انبار، کمک های اولیه، تلفن، ویلچر/ کالسکه، پارکینگ و فروشگاه.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از جهان سافاری بانکوک چه قدر است؟


جهان سافاری بانکوک مجموعه وسیع و گسترده ای است که بخش های مختلفی دارد و برای ورود و استفاده از هر یک از این بخش ها باید هزینه مشخص پرداخته شود و تنها تخفیف مختصری به کودکان داده می شود. هرنمایش و اجرایی در جهان سافاری ساعت مشخصی دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود هنگام ورود به جهان سافاری حتما نقشه پارک و ساعات اجراها را همراه داشته باشید تا بر اساس علاقه خود به بازدید اجراها رفته و نمایشی را جا نیاندازید.

فصل مناسب برای بازدید از جهان سافاری بانکوک چه زمانی است؟


بهترین زمان سفر به بانکوک اواخر نوامبر و اوال دسامبر است که هم گردشگرن کمتری در این ایام به بانکوک سفر می کنند و هم هوا خنکی مطبوعی دارد. جهان سافاری نیز از جله جاذبه های پر بازدید بانکوک است. به ویژه آخر هفته ها جهان سافاری روزهای شلوغ و پر ازدحامی را سپری می کند. پس اگر به دنبال روزهایی خلوت تر برای بازدید از سافاری ورلد بانکوک هستید، بهتر است در ماه های دسامبر یا ژانويه و در هر روزی غیر از آخر هفته ها این کار را انجام دهید.

در نزدیکی جهان سافاری بانکوک از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


اجرای کابوی غربی: ۱٫۳ کیلومتر
نمایش شیر دریایی: ۱٫۷ کیلومتر
سرزمین طوطی ها: ۱٫۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی جهان سافاری بانکوک برای اقامت وجود دارد؟


هتل کوارتر لادپراو ات لادپراو بای اوهگ: ۲۴٫۸ کیلومتر
هتل لیووتل هتل ات كاست ناوامین: ۲۱٫۱ کیلومتر
هتل اس بانکوک ناوامین: ۱۴٫۹ کیلومتر
هتل ویوا رزیدنس: ۷ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به جهان سافاری بانکوک هستند؟


رستوران پیتزا و غذاهای هندی پاپاجی: ۳٫۴ کیلومتر
رستوران توآتون شابو شابو: ۱٫۹ کیلومتر
رستوران شابو هندی: ۴٫۸ کیلومتر
رستوران تاله چای: ۲٫۹ کیلومتر

مائه کلونگ، بازاری در بانکوک که قطار از وسط آن می گذرد!

در شهر بانکوک با حرکت به سمت جنوب غربی شهر، به یکی از پر طرفدارترین مکان ها برای خرید غذاهای دریایی تایلند می رسیم: بازارچه مائه کلونگ. با همان نگاه اول با یک جای سرزنده و پرهیاهو و پر از زندگی روبرو می شوید با آدم هایی که همگی در حال خرید هستند اما چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند و در همان نگاه اول نظر را به خود جذب می کند، چسبیده بودن این بازارچه به ریل قطار است.

در این بازارچه، هر روز و روزی چند بار این اتفاق می افتد، به محض اینکه قطار از راه می رسد، فروشنده ها، بساطشان را جمع می کنند و سایه بان هایشان را کنار می زنند و به کناره ی ریل می روند تا قطار رد شود و دوباره روز از نو روزی از نو. نکته ای که وجود دارد و این بازارچه را چندین برابر خطرناک تر از چیزی که هست می کند این است که در دو طرف ریل، دیوار و مغازه وجود دارد و این به این معناست که فروشنده ها و مردم جایی زیادی برای عقب رفتن ندارند و فقط می توانند چند سانتیمتر از ریل عقب تر بایستند.

معبدهای معروف بانکوک

معبد وات پالاد ( Wat Palad )

این معبد زیبا درست وسط جنگل و در اول جاده یکی از روستاهای محل ساخته شده است که فضای جالبی را در میان شاخ و برگ درختان درون طبیعت ایجاد کرده ، حال و هوای این معبد بسیار عجیب و جالب است ، بخ طوری که بوی رطوبت باران در کنار و اطراف معبد هوش از سرتان می برد و در بخش های مختلف آن ، مجسمه‌های کوچک و بزرگ به چشم می خورد .

معبد وات اومانگ ( Wat Umong )

این معبد به ” معبد تونل‌ ها ” شهرت دارد ، 700 سال قدمت دارد و دلیل این نام گذاری ، غارها و راهروهای تودرتویی است که داخل این معبد قرار دارد که بنابر شنیده هایمان این تونل‌ ها به این دلیل ساخته شده اند تا از دیوانه شدن یکی از عابدهای این منطقه ، برای دور ماندن از جنگل  جلوگیری شود و اگر با یک برنامه ریزی عالی در فصل زیبای بهار عازم تایلند شدید حتما به این معبد سری بزنید و همان طور که می دانید در تایلند قبل از ورود به مکانی باید کفش هایتان را در بیاورید ، قبل از اینکه وارد این معبد شوید حتما کفشتان را در بیاورید ، در این معبد دالان های زیادی وجود دارد که در انتهای هر کدام از آن ها ، یک مجسمه بودا هست و یکی از جذابیت های این معبد ، نقاشی‌های جالب روی دیوارهای آن است .

معبد وات چدی لیام ( Wat Chedi Liam )

در روستایی که زمانی محل پادشاهی ” لانا ” بوده و قدمت آن به قبل از پیدایش شهر فعلی چیانگ مای  می رسد ، معبدی وجود دارد که آخرین بازمانده امپراطوری سابق برمه در چیانگ مای است ، بازدید از این معبد می تواند از تجربه های بسیار جالب در سفر باشد .

معبد دوی سوتپ ( Wat Phra That Doi Suthep )

این معبد که در شهر چیانگ مای قرار دارد ، از اصلی ترین جاذبه های این شهر است و برای تایلندی ها و اهالی این منطقه بسیار مقدس است و نام آن از نام کوهی که معبد روی آن ساخته شده ، گرفته شده است و قدمت آن به قرن 14 میلادی باز می گردد .

معبد وات چایواتانارام ( Wat Chaiwatthanaram )

” آیوتایا ” پایتخت باستانی تایلند است و معبد وات چایواتانارام یکی از بناهای فوق العاده زیبای موجود در تایلند است ، این معبد به احترام مادر پادشاه در قرن 17 بنا شده و در جوار رودخانه چائو فرایا واقع شده است .

معبد وات آرون ( Wat Arun )

وات آرون ، معبد سپیده دم یا معبد جادویی کنار رودخانه چائو فرایا در بانکوک قرار دارد و در حقیقت نماد شهر بانکوک می باشد و هنگام شب و روز ، در همه حال می درخشد و منظره آن جان می دهد برای عکاسی ، با سفر ترکیبی تایلند می توانید از این اثر تاریخی دیدن نمایید . 

معبد وات ماهاتات ( Wat Mahathat, Sukhothai )

این معبد که مهم ترین و جذاب ترین نقطه پارک تاریخی سوخوتای است ، در شمال تایلند قرار داردو از معابد باشتانی این کشور به شمار می رود و به محضی که وارد این معبد می شوید ، 168 مجسمه بودا را می بینید که دیت در دیت هم ، در اطراف ورودی معبد ایستاده اند، همچنین در آخر راه مجسمه بزرگی از بودا را که روی یک بلندی نشسته ، خواهید دید .

معبد بودای زمردی  ( Temple of the Emerald Buddha )

در این معبد یک مجسمه بودا وجود دارد که نام تایلندی این بودا ” Wat Phra Kaew ” است و تنها وجه مشترک آن با نامش ، زمرد سبز رنگ آن است ، لازم به ذکر است که این معبد مجسمه ، 66 سانتی متر می باشد و از جید و طلا به وجود آمده و قدمت آن به قرن 15 برمی گردد و در طول سالیان در معابد مختلفی در سراسر تایلند قرار داشته و از سال 1784 تا به امروز در بانکوک است .

معبد یک میلیون بطری ( Wat Pa Maha Chedi Kaew )

این معبد که یک معبد بودایی با سبکی خاص و معماری جالب است ، یکی از عجیب ترین معابد تایلند می باشد ف شاید تعجب کنید اگر بگویم این معبد یک و نیم میلیون بطری شیشه ای بازیافتی ، در رنگ های سبز و قهوه ای ساخته شده است و جالب تر این که از درهای بطری به عنوان موزاییک استفاده کرده اند و عجیب تر از همه این که این معبد دارای 20 ساختمان است .

معبد وات فرا دات لامپانگ لوانگ ( Wat Phra That Lampang Luang )

اگر در سفر خود به تایلند به این معبد رفتید ، خیلی مراقب رفتار و حرکاتتان باشید ، چون که این معبد یکی از مقدس ترین معابد کشور تایلند می باشد و دلیل این قداست ، نگهداری تار موی بودا در آن است و قدمت این معبد که از بهترین نمونه های معماری لانا در تایلند به شمار می آید به  قرن 13 برمی گردد.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده