جاذبه های گردشگری مالزی

مالزی,
۱۸ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵ 21 دقیقه

خرید و هیجان در شهربازی و پارک گنتینگ هایلند مالزی

گنتینگ هایلند مالزی | Genting Highlands

در میان جاذبه های گردشگری مالزی این بار به سراغ یکی از مناطق کوهستانی این شبه جزیره و خلیج می رویم. در میان کوه های گرانیتی Banjaran Titiwangsa که جهتی شمالی – جنوبی دارند، یکی از مکان های تفریحی مالزی قرار دارد. بسیاری از قله های این منطقه ارتفاعی بیش از ۶۰۰۰ فیت (۱۸۰۰ متر) دارند و آب و هوای خنک و عالی برای اقامت فراهم می کنند. گنتینگ هایلند مالزی مکانی تفریحی همانند تمام شهرهای تفریحی جهان است که در ارتفاعات واقع شده و جوانان و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

از گنتینگ هایلند مالزی به عنوان نخستین و بهترین تفرجگاه در مالزی نام می برند. اوقات فراغتی کوهستان و به سبک کالیفرنیایی را منتها در آسیا و کوالالامپور بگذرانید. اینجا بزرگترین هتل جهان قرار داشته که در سال ۲۰۰۶ حتی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسد. این شهرک مشهور سرگرم کننده، با افراد محلی و ماجراجویان آخر هفته ای که از سنگاپور به این شهرک می آیند پر شده و بهترین وسیله ها را برای شور و هیجان فراهم می کند. با توجه به هتل های توریستی، همچنین بهترین اقامت را در بالای این کوه ها می توانید داشته باشید. جدای از این، بناهای تاریخی و عبادتگاهی برای بازدید توریست ها و گردشگران دیده می شود. 

معرفی جاذبه های تفریحی گنتینگ هایلند مالزی

  • فوکس ورلد قرن بیستم مالزی | The 20th Century Fox World Malaysia

فوکس ورلد قرن بیستم مالزی قرار بوده که در سال ۲۰۱۸ افتتاح گردد و به یکی از بزرگترین پارک های موضوعی و هیجان انگیز در مالزی تبدیل شود. این پارک موضوعی در ارتفاعات گنتینگ هایلند مالزی واقع شده و با وسایل بازی قرار است ترس و دلهره را در شما برانگیزد. بسیاری از نواحی بازی این پارک، از فیلم های هالیوودی الهام گرفته و سواری های ترسناکی را ساخته اند.

  • آدرس: گنتینگ هایلند مالزی، پاهانگ
  • تلفن: ۱۱۱۸ ۶۱۰۱ ۶۰۳+

  • مزرعه اسب سواری آوانا | Awana Horse Ranch

اگر از دستگاه های پر سر و صدا و چراغ های پرنور و جیغ و داد خسته شده اند، به مزرعه اسب سواری آوانا بروید. یکی از اسب های زیبای این مزرعه را زین کنید و در میان جنگلی گرمسیری به اسب سواری مشغول شوید. منطقه ای که با اسب می توانید از میان آن ها بگذرید، در میان زمین های گلف و اقامتگاه های منطقه گنتینگ هایلند مالزی قرار گرفته است. این روش، یکی از بهترین روش ها برای گشت و گذار در اطراف است. چرا که شما را خسته نمی کند. ساعت استفاده و ورود به مزرعه، شبانه روزی است.

  • آدرس مجموعه اسب سواری: Awana Horse Ranch, Awana Genting Highlands Golf & Country Resort, KM13, Genting Highlands
  • تلفن: ۹۰۰۰ ۶۴۳۶ ۶۰۳+

  • آوانا اسکای وی | Awana SkyWay

یکی از معقول ترین و راحت ترین راه ها برای رسیدن به قله گنتینگ هایلند مالزی سوار شدن بر آوانا اسکای وی است. پس از پیاده شدن از تله کابین می توانید برای خرید کردن از فروشگاه های منطقه، سرگرمی ها و یا خوردن بهترین غذاهای کوالالامپور گردش کنید. از خوبی های محل تفریحی که با آوانا اسکای وی به آن دسترسی دارید، ساعات بازدید آن است. این محل از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب قابل دسترسی بوده و تله کابین ها روشن هستند. هزینه تله کابین های معمولی ۸ رینگیت مالزی و تله کابین هایی با کف شیشه ای ۵۰ رینگیت مالزی است.

  • آدرس مکان سوار شدن به تله کابین: Level 2, Awana SkyWay building, Genting Highlands
  • تلفن: ۸۳۹۸ ۶۲۵۱ ۶۰۳+

  • سرزمین عجایب پروانه های گنتینگ | Butterfly Wonderland Genting

سرزمین عجایب پروانه های گنتینگ یک باغ وسیع است که صدها پروانه به صورت آزادانه در آن پرواز می کنند. به همین خاطر، این پارک سرپوشیده در میان دوستداران حیوانات و خانواده ها و در گنتینگ هایلند مالزی بسیار پرطرفدار شده است. سرزمین عجایب پروانه ها روزانه باز بوده و بخش بزرگی از مزرعه مخصوص پرورش زنبور عسل است. در این مزرعه می توانید بیشتر راجع به پرورش زنبور عسل بدانید. از نزدیک کار آن را انجام دهید و حتی در نهایت از محصولات عسل آن ها خریداری کنید. سرزمین عجایب پروانه های گنتینگ هایلند مالزی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است.

  • آدرس: ۶۴۵۲, Genting View Resorts, KM 11-3, Genting Highlands, Pahang
  • تلفن: ۱۰۰۰ ۶۱۰۰ ۶۰۳+

  • عبادتگاه های کوهی چین سو | Chin Swee Caves

در میان جنگل ها و صخره هایی تو در تو یکی از جاذبه های گنتینگ هایلند مالزی قرار گرفته است. مساحت این مجموعه ۲۸ هکتار بوده که نمای بی نظیری از منطقه را به رخ می کشد. این مکان به افتخار یکی از شخصیت های مذهبی مالزی ساخته شده و مجسمه بزرگی از این شخص نیز مزین کننده منطقه است.

  • آدرس: ۳.۷ kilometres away from the Theme Park Hotel

  • دامنه های گنتینگ هایلند مالزی

این جاذبه گردشگری کوالالامپور یک جاذبه پر زرق و برق است و در مقایسه با آنچه که در دیگر کشورها و قاره ها به عنوان شهرهای تفریحی شناخته می شوند، بر روی تپه ها قرار گرفته است. در حالی که ممکن است این منطقه ابتدا چندان جذاب نباشد اما با کمی گذران وقت و قدم زدن می توانید کم کم متوجه جذابیت های دامنه ها و نواحی خوش آب و هوای آن شوید. سرسبزی جنگل های اطراف گرمسیری آن هم بر بالای دامنه های کوهستانی، چشم اندازی فوق العاده را در جلوی چشمان شما می گذارد.

  • موقعیت این جاذبه: Genting Highlands Resort

  • گنتینگ اسکای وی | Genting Skyway

از دیگر راه های رسیدن به قله کوه ها و تپه ها در این منطقه سوار شدن بر تله کابین های گنتینگ اسکای وی است. خود تله کابین ها را می توان جزو جاذبه ها دانست. چرا که مسیری طولانی مسافران را از بالای درختان گرمسیری عبور می دهد و به بالای کوه می برد. نمای ارتفاعات و آنچه که در زیر پایتان قرار دارد، می تواند شما را به تپش قلب بیندازد. برای سوار شدن به این تله کابین باید به گوهتونگ جایا (Gohtong Jaya) رفته و سپس به سمت ارتفاعات تله کابین سوار شوید. در زمان های اوج شلوغی گنتینگ اسکای وی به کمک آوانا اسکای وی می آید تا تمام گردشگران و توریست ها را به بالای گنتینگ هایلند مالزی برسانند. این تله کابین از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب باز بوده و هزینه سواری هر نفر ۸ رینگیت خواهد بود.

  • موقعیت: Gohtong Jaya, Genting Highlands
  • تلفن: ۱۱۱۸ ۲۷۱۸ ۶۰۳+

  • مزرعه تفریحی توت فرنگی گنتینگ | Genting Strawberry Leisure Farm

یکی از تفریحات خانوادگی در این منطقه تفریحی و توریستی، مزرعه تفریحی توت فرنگی گنتینگ است؛ جایی که تمام یک بعد از ظهر خود را می توانید در میان مزارع کاشته شده و رنگارنگ و باغ های گل آن بگذرانید. برای رسیدن به این منطقه می توانید از بندر گوهتونک جایا تاکسی گرفته و ۶ دقیقه ای خود را به مزرعه برسانید. یا اینکه از قسمت تاکسی های آوانا اسکای وی و فروشگاه های دائمی گنتینگ تا مزرعه تفریحی توت فرنگی گنتینگ تاکسی سوار شوید. ساعات بازدید آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ است.

  • آدرس: ۱, Lot 3707, Jalan Jati 2, Bandar Gohtong Jaya, Pahang
  • تلفن: ۱۱۲۱ ۶۱۰۰ ۶۰۳+

  • مزرعه هپی بی گنتینگ | Happy Bee Farm Genting

از دیگر جاذبه هایی که در گنتینگ هایلند مالزی انتظار شما و خانواده تان را می کشد، مزرعه هپی بی گنتینگ است. تجربه قدم زدن در مزرعه ای پر از زنبور و پروانه را خواهید داشت، در عین حال که هیچ نگرانی از نیش حشرات ندارید. در این مکان جدای از مناظر وسیع پیش رویتان، کافه ها و مغازه های بسیاری وجود دارد. محصوصلات محلی خوشمزه و ارگانیکی همانند عسل های با موم مالزی که توسط انواع زنبورهای بومی و مشهور مالزی تولید شده اند برای خرید، وجود دارد. همچنین نمایشگاه های بسیاری از محصولات درمانی و عالی مالزی را در این مزرعه خواهید دید. برای خرید در مزرعه زنبور خوشحال از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می توانید زمان بازدید داشته باشید.

  • آدرس: ۶۴۵۲, Genting View Resorts, KM 11-3, Genting Highlands, Pahang
  • تلفن: ۱۰۰۰ ۶۱۰۰ ۶۰۳+

  • مرکز حفاظتی فیل کوالا گاندا | Kuala Gandah Elephant Conservation Centre

یکی از پربازدید ترین جاذبه های گنتینگ هایلند مالزی مرکز حفاظتی فیل کوالا گاندا بوده که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است. این منطقه یکی از بی نظیرترین و محصر به فرد ترین مناطق حفاظتی فیل ها در نوع خودش است. این مکان خانه ای برای حدود ۵۰۰ فیل بزرگ جثه است که در اطراف منطقه قدم می زنند. اگر با خود بادام زمینی داشته باشید، می توانید به فیل ها غذا بدهید. همچنین گاهی امکان فیل سواری هم خواهید داشت. ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

  • آدرس: Kuala Gandah, Temerloh (45 minutes away from Genting Highlands)
  • تلفن: ۳۱۰۶ ۶۱۰۱ ۶۰۳+

هتل های این منطقه یکی از بهترین و جامع ترین مجموعه های اقامتی در دنیا هستند که به هیچ وجه شما را خسته نمی کنند. زندگی شبانه در این منطقه بسیار جریان داشته و شلوغ است. رستوران ها و مراکز خرید مجموعه می توانند به راحتی جیب های شما را خالی کنند. به هیچ وجه نمی توانید در مقابل فعالیت های هیجانی و شهربازی گنتینگ هایلند مالزی مقاومت کنید.

زمین های بازی گلف، زیپ لاینی در میان درختان گرمسیری با طول ۱۰۰ متر، ساختمان موضوعی با بازی های ویدئویی و آتاری، شهربازی با ترن هوایی های هیجان انگیز و ترسناک، جهان برف (مکانی که به هیچ وجه در مالزی تصورش را نمی کنید) و انواع سینماهای چند بعدی انتظار شما را می کشند.

آکواریوم کوالالامپور

چرا باید از آکواریوم کوالالامپور بازدید کنیم؟


اگر چه جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی کوالالامپور بسیار است اما آکواریوم آن یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کوالالامپور و بزرگ ترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود. در بازدید از این مکان می توانید ۵ هزار جاندار مختلف را از نزدیک ببینید. آکواریوم کوالالامپور مکانی جذاب برای تفریح در کنار خانواده و دوستان است. در سفرتان به شهر کوالالامپور حتما از این مکان زیبا بازدید کنید و عکس های یادگاری گرفته و لذت ببرید.

آشنایی با آکواریوم کوالالامپور


آکواریوم کوالالامپور در قسمت پر هیجان شهر قرار گرفته است که دسترسی به این منطقه بسیار آسان است. این آکواریوم شامل بخش ها و تفریحاتی است که متوجه گذر زمان نخواهید شد. در این مجموعه ۳۳ آکواریوم مختلف و تونلی سرتاسری برای تماشای ماهی ها وجود دارد، فقط کافیست مسیر مشخص شده را تا انتها بروید. البته در کنار بازدید از ماهی ها می توانید فعالیت هایی مانند شنا با کوسه ها، ورود به قفس دیوانگی و حتی غذا دادن به ماهی ها را تجربه کنید. پس فراموش نکنید با خرید بلیط هواپیما و سفر به کوالالامپور حتما از این آکواریوم زیبا هم دیدن کنید.

تاریخچه آکواریوم کوالالامپور


ساخت آکواریوم کوالالامپور در سال ۲۰۰۲ آغاز گردید و به همت متخصصان در سال ۲۰۰۴ در دو طبقه با بیش از ۲۵۰ گونه مختلف آبزی از سرتاسر دنیا تکمیل شد.

بخش های مختلف آکواریوم کوالالامپور


آکواریوم کوالالامپور دارای بخش های متنوعی است که گونه های متفاوتی از ماهی ها و موجودات دریایی در این مجموعه زندگی می کنند. اولین مخزن در آکواریوم کوالالامپور شامل ماهی های پیرانا به نام پیرانای شکم قرمز است، این ماهی ها همه چیز خوارند و متوسط عمرشان تا ۲۵ سالگی است.
در ادامه مخزن ژنی را خواهید دید که دارای ۴ قسمت مختلف است و در این بخش می توانید ماهی های ریز را به دستتان گرفته و لمس کنید؛ مانند خیار سیاه دریایی که نوعی بی مهره با بدنی کشیده و سیاه رنگ است و نهایتا تا ۱۰ سال عمر می کند. مورد بعدی کوسه بامبوی راه راه از خانواده گربه کوسه ماهیان است، اغلب در کف آکواریوم اقیانوس زندگی می کنند و ۱۵ سال عمر دارند. ستاره دریایی شکلاتی از نخستین حیوانات آکواریومی است که در طرح، رنگ و ابعاد مختلف وجود دارند و متوسط عمرشان ۵ تا ۷ سال است. خرچنگ نعل اسبی اصلا خرچنگ نیست و نوعی بی مهره با اسکلت خارجی است و در آب های کم عمق و شن های نرم زندگی می کنند و تقریبا ۱۸ سال عمر می کنند.
بخش بعدی ناحیه الکتریکی است که مختص ماهی های برقی است. ماهی های برقی توانایی تولید میدان الکتریکی را دارند و ۱۵ سال عمر می کنند. بعد از این بخش ها وارد قسمت دیگری می شوید: سمور پنجه کوچک آسیایی که کوچک ترین گونه سمور در جهان هستند و اغلب در حاشیه رودخانه ها با متوسط عمر ۱۱ سال زندگی می کنند. در ادامه تونل به ماهی های اقیانوس می رسید: خروس ماهی یکی از جالب ترین ماهی های اقیانوس با شکلی متفاوت دارای راه های سفید و قرمز و باله های بلند و تیغه های کشنده است و به طور متوسط ۱۰ سال عمر می کنند. مارماهی راه‌ راه جزو ماهی های بانمک آکواریوم است که در بخش شنی و کم عمق اقیانوس زندگی می کنند و احساس ترس دارند و به طور متوسط ۲۰ سال عمر می کنند. سنگ ماهی از ماهی های کشنده با ۱۳ تیغ تیز و زهرآگین با عمری ۱۰ ساله هستند.

حال به بخش خزندگان دریایی آکواریوم کوالالامپور می رسید؛ میگوی راه‌ راه بدنی قرمز و سفید راه ‌راه پر از تیغه ها و شاخک های سفید رنگ است، این میگوها نهایتا ۲ تا ۳ سال عمر می کنند. میگوی آتشین با رنگ سرخ و شاخک های سفید خود جلب توجه می کنند و تا ۵ سال زندگی می کنند. شاه‌‌ میگوی ارغوانی نیز با رنگ ارغوانی جذاب و خال های نارنجی و بنفش به طور متوسط ۹ سال عمر می کند. خرچنگ تزیینی دارای بخش های رنگی در بدنشان بیشتر به عنکبوت ها شباهت دارند و به طور متوسط ۹ سال عمر می کنند. قورباغه ماهی صورتش به قورباغه ها شباهت دارد و باله هایش به پای وزغ ها شبیه است. با پنهان شدن سریع قورباغه ماهی ها در برابر خطرات از خود محافظت می کنند و فوری تغییر رنگ می دهند و ۱۵ سال عمر می کنند. میگوی نظافتچی آخرین بخش آکواریوم محسوب می شود و این ماهی بانمک همه چیز خوار از انگل ها، پارازیت ها و بافت های مرده ماهی ها تغذیه می کند. اندازه این میگوها بسیار کوچک و سفید رنگ هستند و در پشتشان نواری قرمز رنگ وجود دارد و حدودا ۴ سال عمر می کنند.

در ادامه گردش خود در آکواریوم کوالالامپور وارد بخش متنوع دیگری می شوید: کوسه سه رنگ در واقع نوعی ماهی کوچک است که با بدنی براق و باله های کشیده خود با تغذیه مناسب پررنگ تر دیده می شود و به طور متوسط ۹ سال عمر می کنند. کوسه ماهی رنگین‌ کمانی نوعی گربه ماهی کوسه ای ا‌ست و دارای بدنی کشیده ، سری کوچک و دهانی عریض با دندان های ریز و تیز است و ۴ سال عمر می کنند. ماهی سرخ مالایی ماهی بزرگ از میراث طبیعی کشور مالزی محسوب می شود که درخشان و سرخ رنگ هستند و تا ۳۰ سال عمر می کنند. لاکپشت دماغ خوکی از جالب ترین لاکپشت های دنیا با دماغ خوکی است و طولانی ترین عمر مربوط به این موجودات ۵۰ سال است. کپور حلبی با رنگ درخشان و زرد خود بسیار سریع شنا می کند و ۹ سال عمر می کند. گربه ماهی هلیکوپتری با جثه ای بزرگ حدودا ۹ سال عمر می کند. سلطان ماهی، ماهی های نسبتا بزرگ و همه چیزخوار هستند و با اهمیت بالای خود به طور متوسط ۹ سال عمر می کنند. لقمه ماهی چشم طاووسی بسیار زیبا در طرح و رنگ های متفاوت به طور متوسط ۸ تا ۱۵ سال عمر می کند. حال به اعماق اقیانوس رسیده اید.
در این بخش یکی از قدیمی ترین جانداران کره زمین به نام ماهی سرتمساحی را خواهید دید که به زمان دایناسورها برمیگردد و ۵۰ سال عمر دارد. پاکوی سیاه همانند ماهی پیرانا همه چیزخوارند و انعطاف زیادی در برابر بیماری با عمری میان ۲۰ تا ۲۵ سال دارند. آروانای نقره ای جزو ماهی های رودخانه آمازون با بدنی نقره ای و جذاب است و ۱۰ سال عمر می کند. آراپایما از بزرگ ترین ماهی های آب شیرین با قدمتی ۳.۵ میلیون ساله با جثه های عظیم ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند.

حالا به قسمت رنگارنگ و جذاب آکواریوم می رسید. ماهی های ساحلی مانند فرشته ماهی حلقه آبی، فرشته ماهی صورت آبی، فرشته ماهی امپراتور، سفره ماهی خال‌دار، ماهی تفنگچی دم زرد و بادکنک ماهی زرد هستند. سپس نوبت محفظه لوله ای می رسید که در این بخش موجودات آبزی مانند اسب دریایی، عروس دریایی و ماهی مخروطی زندگی می کنند. بخش بعدی تونل شیشه ای است که قسمت جذاب آکواریوم کوالالامپور محسوب می شود و باید درون تونلی شیشه ای بروید و نمونه کوچکی از اقیانوس و موجودات رنگارنگ را ببینید. مطمئنا ساعت ها می توانید از این همه زیبایی لذت ببرید.

تفریحات آکواریوم کوالالامپور


اگر می‌خواهید با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور به بازدید از این آکواریوم بروید بهتر است بدانید علاوه بر تماشای موجودات آبزی می توانید تفریحات جذاب دیگری نیز در Aquaria KLCC داشته باشید؛ مانند غواصی در کنار کوسه ها یا غذا دادن به موجودات آبزی. برای غواصی در اقیانوس باید وارد قسمت قفس خشم شوید و به کمک کارکنان از نزدیک ماهی ها و کوسه های آکواریوم کوالالامپور را ببینید، البته برای این کار باید هزینه ای جداگانه بپردازید. برای غواصی نیز می توانید همه روزه به غیر از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح مراجعه کنید. برای غواصی با کوسه ها باید بسیار حرفه ای باشید و طعم واقعی هیجان را با ۵ نوع کوسه و موجودات اعماق اقیانوس تجربه کنید. برای این کار نیز باید بلیط جداگانه تهیه کنید. این بار هم همه روزه به غیر از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه باید از ساعت ۱ ظهر مراجعه کنید. اگر به همراه خود کودک نیز دارید؛ در این آکواریوم برنامه مخصوص کودکان انجام می گیرد که کودکان به همراه مسئولان مربوطه گردش به یادماندنی را تجربه می کنند و از نزدیک ماهی ها و موجودات دریایی آکواریوم را می بینند، غذا دادن به موجودات آبزی را یاد می گیرند. این تور مخصوص کودکان ۶ تا ۱۳ ساله است و برای هر کودک مبلغی باید پرداخت کنید.

حالا به قسمت رنگارنگ و جذاب آکواریوم می رسید. ماهی های ساحلی مانند فرشته ماهی حلقه آبی، فرشته ماهی صورت آبی، فرشته ماهی امپراتور، سفره ماهی خال‌دار، ماهی تفنگچی دم زرد و بادکنک ماهی زرد هستند. سپس نوبت محفظه لوله ای می رسید که در این بخش موجودات آبزی مانند اسب دریایی، عروس دریایی و ماهی مخروطی زندگی می کنند. بخش بعدی تونل شیشه ای است که قسمت جذاب آکواریوم کوالالامپور محسوب می شود و باید درون تونلی شیشه ای بروید و نمونه کوچکی از اقیانوس و موجودات رنگارنگ را ببینید. مطمئنا ساعت ها می توانید از این همه زیبایی لذت ببرید.

تفریحات آکواریوم کوالالامپور


اگر می‌خواهید با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور به بازدید از این آکواریوم بروید بهتر است بدانید علاوه بر تماشای موجودات آبزی می توانید تفریحات جذاب دیگری نیز در Aquaria KLCC داشته باشید؛ مانند غواصی در کنار کوسه ها یا غذا دادن به موجودات آبزی. برای غواصی در اقیانوس باید وارد قسمت قفس خشم شوید و به کمک کارکنان از نزدیک ماهی ها و کوسه های آکواریوم کوالالامپور را ببینید، البته برای این کار باید هزینه ای جداگانه بپردازید. برای غواصی نیز می توانید همه روزه به غیر از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح مراجعه کنید. برای غواصی با کوسه ها باید بسیار حرفه ای باشید و طعم واقعی هیجان را با ۵ نوع کوسه و موجودات اعماق اقیانوس تجربه کنید. برای این کار نیز باید بلیط جداگانه تهیه کنید. این بار هم همه روزه به غیر از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه باید از ساعت ۱ ظهر مراجعه کنید. اگر به همراه خود کودک نیز دارید؛ در این آکواریوم برنامه مخصوص کودکان انجام می گیرد که کودکان به همراه مسئولان مربوطه گردش به یادماندنی را تجربه می کنند و از نزدیک ماهی ها و موجودات دریایی آکواریوم را می بینند، غذا دادن به موجودات آبزی را یاد می گیرند. این تور مخصوص کودکان ۶ تا ۱۳ ساله است و برای هر کودک مبلغی باید پرداخت کنید.

امکانات آکواریوم کوالالامپور


علاوه بر همه موارد ذکر شده می توانید چندین کار دیگری را نیز در این آکواریوم تجربه کنید، مانند برگزاری جشن تولد در آکواریوم کوالالامپور که تولدی منحصر بفرد و متفاوت برای فرزاندان ۳ تا ۱۲ ساله است، همچنین می توانید در این آکواریوم وسیع از فروشگاه ها برای خرید سوغاتی و یادگاری اقدام کنید. در اتاق استراحت نیز می توانید کمی خستگی در کنید. برای افراد با معلولیت جسمی و مسن نیز صندلی های چرخدار آماده شده است.

نحوه دسترسی به آکواریوم کوالالامپور


همانگونه که اشاره شد، آکواریوم کوالالامپور در مرکز شهر واقع شده و برای دسترسی به این قسمت از شهر گزینه های مختلفی پیش رو دارید: اگر به بازدید از مرکز شهر بروید یا محل اقامتتان در این قسمت از شهر باشید می توانید خیلی راحت و پیاده به آکواریوم بروید. ولی اگر کمی دورتر باشید می توانید از اتوبوس رپید کی ال استفاده کنید و در ایستگاه مربوطه پیاده شوید. همچنین می توانید از اتوبوس های گردشگری کوالالامپور به نام اتوبوس های هاپ آن هاپ آف استفاده می کنید و در ایستگاه گاردن پارک کوالالامپور پیاده شوید، یا اینکه می توانید در هر قسمت از شهر که اقامت دارید با تاکسی خودتان را آکواریوم برسانید.

ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم کوالالامپور


ساعات بازدید از این مجموعه نیز روزانه از ۱۰ صبح تا ۸عصر است. هزینه های بازدید از آکواریوم کوالالامپور برای بزرگسالان، کودکان (۳ تا ۱۲ ساله) و کهنسالان (بالای ۶۰ سال) و افراد ناتوان جسمی متفاوت است. توجه داشته باشید که ورود کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

بهترین تفریحات شبانه مالزی کدامند ؟

شب گردی در خیابان پتالینگ

از بهترین تفریحات شبانه کوالالامپور قدم زدن و خرید در خیابان توریستی پتالینگ است، اینجا در گذشته با لقب منطقه چینی ها در بین مردم شهرت داشت و امروزه در ساعات پس از غروب خورشید به محلی برای تجارت تبدیل می شود، طیف وسیعی از فروشگاه های گوناگون در زمینه پوشاک، صنایع دستی و سوغاتی، اکسسوری، اجناس آنتیک و عتیقه، لوازم آرایشی و هر چیزی که فکرش را بکنید در این خیابان فروخته می شود، همچنین در آخرین نقطه این خیابان یکی از مهم ترین اماکن مذهبی مالزی با نام معبد سری ماها ماریامان از زیباترین معابد هندویی کوالالامپور قرار دارد که برای بازدید مناسب است.

کافه اسکای بار کوالالامپور

کافه اسکای بار در واقع یکی از مشهورترین رستوران های کوالالامپور می باشد که در آن براحتی منظره برج های دوقلوی پتروناس نمایان است، گرچه اینجا از ساعت ده صبح فعالیت می کند اما پیشنهاد می کنیم برای میل عصرانه یا شام یک ساعتی را در این رستوران زیبا سپری کنید، این رستوران مرتفع در جوار یک اسخر شبانه فوق العاده قرار گرفته است.

رستوران ایتالیایی مارینیس پتروناس

اگر به پایه برج های پتروناس مراجعه کنید یکی دیگر از بلندترین کافه رستوران های جهان با منوهای ایتالیایی با نام مارینیس ۵۷ ( در طبقه ۵۷ ) این اسمان خراش مشاهده خواهید کرد، اینجا فقط در بین ساعت ۱۸ الی ۲ بامداد فعالیت می کند و از بهترین تفریحات شبانه کوالالامپور محسوب می شود.

کافه ترک با موسیقی زنده

کافه ترک کوالالامپور تا پاسی از صبح با پخش موسیقی زنده و سرو انواع غذا و نوشیدنی های خوشمزه پذیرای گردشگران خارجی می باشد، اینجا همیشه صدای اوازش در سطح خیابان های اطراف می پییچد و در بین خود مالزیاییا هم محبوب است.

کلاب زوک کی ال بهترین شب گردی

کلاب زوک کی ال کوالالامپور از بهترین تفریحات شبانه مالزی محسوب می شود، برای رسیدن به آن وارد خیابان جالان تون رازک شوید تا این سازه تماشایی را مشاهده نمایید، برترین دی جی های مالزی در این محل هر شب اجراهای فوق العاده ای دارند که در شش سالن با سبک معماری متفاوت از هم انواع غذا و نوشیدنی هم سرو می شود، زوک همه روزه تا ساعت سه و روزهای آخر هفته تا ۵ بامداد فعالیت می کند و به صورت دائم در آن نمایش های شاد برگزار می شود، همچنین هزینه ورودی زوک کی ال ۵۰ رینگیت بدون غذا می باشد.

کلاب کیو کوالالامپور

در کلاب کیو کوالالامپور شما شاهد یک ساختمان با معماری کاملا مالزیایی خواهید بود، البته این کافه زیر مجموعه هتل کیو می باشد که ورود به آن برای افراد غیر از مقیم هتل هم آزاد است، موسیقی های غربی، متال و راک در این محل اجرا می شود و همه روزه در بین ساعات پنج عصر الی ۱ بامداد از گردشگران پذیرایی می کند، برای رسیدن به این محل وارد خیابان درماندارین شرقی شوید تا درب اصلی آن را مشاهده کنید، هزینه ورودی آن در حال حاضر چهل رینگیت است.

رستوران هاوانا

یکی دیگر از مکان های تفریحی کوالالامپور در شب رستوران هاوانا با سرو انواع غذاهای امریکای لاتین است، در این محل بهترین غذا و نوشیدنی های آرژانتینی، برزیلی و اکوادوری با موسیقی زنده و اجرای دی جی برپا می شود که همه روزه بین ساعات هفده الی سه بامداد خدماتش را عرضه می کند.

کلاب آندر ناین کی ال

یکی دیگر از مکان های شاد و هیجان انگیز کوالالامپور کلاب آندر ناین کی ال مالزی می باشد که با اجرای موسیقی زنده از دی جی های مشهور در بین گردشگران بسیار محبوب است، ازدحام جمعیت در این مکان با توجه به وسعت کمش زیاد می باشد، ورودی این کافه جذاب ۲۰ رینگیت بوده که اگر دچار بیماری های تنفسی هستید پیشنهاد می کنیم از این مکان صرف نظر نمایید.

کلاب پی این روف کوالالامپور

وارد خیابان پتالینگ جایا که شوید یک کلاب بزرگ را مشاهده خواهید کرد، اینجا با سقف های مترفعش و پخش موسیقی های زنده ترنس در بین جوانان بیشتر شهرت دارد، سدریک جرویس از مطرح ترین دی جی های آسیای شرقی در این محل همیشه حضور دارد تا با موسیقی های ترنسش قلب همه را به جریان بندازد، اینجا همه روزه از ساعت ۱۹ الی ۳ بامداد فعالیت می کند.

کلاب زایون در بوکیت بینتانگ

از بهترین تفریحات شبانه مالزی میل غذا یا نوشیدنی در کلاب زایون کی ال است، این مکان تفریحی در خیابان بوکیت بینتانگ واقع شده است و با سه سالن مجزا از هم پذیرای هشتصد فرد به صورت همزمان می باشد، لیدی برد از مشهورترین دی جی های مالزی در این محل هر شب حضور پیدا می کنند و ساعات فعالیت آن از ۱۶ الی ۲ بامداد است.

کلاب الیزیوم تراس کی ال در جالان راجا

در خیابان جالان راجا چولان کوالالامپور یکی از بهترین جاذبه های تفریحی شبانه مالزی با نام کلاب الیزیوم تراس کی ال دیده می شود، آسمان خراش ویزما گلد هیل در طبقه انتهای خودش میزبان این کافه رستوران خارق العاده است، موسیقی های هاوس و فانک در این رستوران اجرا می شود که دی جی های معتبری هر شب اجرا می کنند.

شهربازی پرطرفدار لگولند در مالزی

شهربازی لگولند

شهربازی لگولند در واقع شهربازی زنجیره ای است که در کشور مالزی هم ساخته شده است. لگولند در ۳۳۰ کیلومتری شهر کوالالامپور پایتخت مالزی است و تا سنگاپور فقط ۱۰ دقیقه فاصله دارد. نمونه ی این شهربازی قبلا در کشورهایی مثل آمریکا، دانمارک و انگلستان ساخته شده است. لگولند در حدود نیم قرن پیش برای اولین بار در کشور دانمارک افتتاح شد و با بقیه شهربازی های دنیا یک تفاوت اساسی دارد. در این شهربازی شما با اسباب بازیهای فکری روبرو هستیید و شاید همین یکی از بزرگترین دلایل جذابیت لگولند برای بچه هاست.
این شهربازی در سال ۲۰۱۲ در مالزی افتتاح شد و اولین شهربازی لگولند در آسیا است.

درباره لگو

لگوها اسباب بازیهایی هستند که در حدود ۱۲۰ سال پیش ساخته شدند و یکی از معدود اسباب بازیهایی هستند که علاوه بر سرگرمی باعث بالا رفتن خلاقیت کودکان هم می شوند. با قطعات لگو می توان اشکال بسیار جالبی ساخت از خانه گرفته تا حیوان و ساختمان و… حتی می توان با آنها یک موجود جدید خلق کرد و همین باعث جذاب بودن آن می شود. در گذشته قطعات لگو چوبی بودند اما کم کم با پیشرفت فناوری، پلاستیکی شدند.

در لگولند چه کنیم؟

بعد از اینکه وارد لگولند شوید به شما بروشورهایی داده می شود که در آن بطور کامل درباره ی امکانات این شهربازی توضیح داده شده است. همانطور که از اسم آن معلوم است باید اثری از لگو در این شهربازی باشد! و همین طور هم هست. در شهربازی، فروشگاه های بسیار بزرگ و کاملی وجود دارند که تمام محصولات لگویی را می فروشند.
در این شهر بازی، رستوران های بزرگی وجود دارد که توریسم حلال را رعایت می کنند (یعنی فقط غذای حلال سرو می کنند) و این یکی دیگر از نکات مثبت این پارک برای بچه هاست. انواع و اقسام اشکال مختلف از مکان ها، جاذبه ها، حیوانات و… در این شهربازی با لگو ساخته شده اند که از جمله می توان به تاج محل اشاره کرد که با ۵۹۹۲ قطعه لگو ساخته شده است!
خوبی شهربازی این است که نه فقط برای بچه ها بلکه برای خانواده ها هم سرگرم کننده و جذاب است و می توانند بدون سر رفتن حوصله، یک روز خوب را در آن بگذرانند.
یکی از بهترین بخش های این شهربازی، پارک آبی آن است که سومین پارک آبی بزرگ موضوعی در دنیا هم هست و جز جاهایی است در گردشگری در این شهربازی نباید از دست داد.


علاوه بر این در قسمتی از محوطه هتلی هم ساخته شده که معماری بسیار جالبی دارد و نمای آن از اسباب بازی لگو الهام گرفته است و برای گردشگرانی که تمایل به اقامت در این پارک داشته باشند جای فوق العاده ای است.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده