راهنمای سفر به کوش آداسی

ترکیه,
۱۲ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۹ 10 دقیقه

درباره کوش آداسی 

کوش آداسی در زبان ترکی به معنای جزیره پرنده می‌باشد. دلیل نام گذاری این شهر این است که کوش آداسی یک شهر ساحلی محبوب و زیباست که در قسمت جنوبی این کشور واقع شده است و چیزی حدود ۹۰ کیلومتر با شهر ازمیر فاصله دارد ودر 71 کیلومتری استان آیدین و در بخشی از سواحل دریای اژه قرار دارد.به این شهر زیبای توریستی لقب آفتابی ترین شهر ترکیه را داده اند. کوش اداسی از جمله شهرهای ترکیه است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از هموطنانمان در فصول مختلف سال است.

شلوغ ترین ماه های کوش آداسی به ترتیب جولای، ژوئن و می هستند که این شهر زیبا میزبان گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا خواهد بود و خلوت ترین ماه های کوش آداسی هم نوامبر است.

آب و هوای کوش آداسی 

- بهار خنک کوش آداسی :فصل دوست داشتنی بهار در کوش آداسی از ماه‌های مارس تا می است که همزمان اوایل اسفند تا اوایل ماه خرداد را شامل می‌شود.

- تابستان های دلچسب و زیبای کوش آداسی : تابستان بهترین فصل گردشگری و سفر به کوش آداسی است. ماه‌های جون تا آگست همزمان با اوایل خرداد تا اوایل شهریور، فصل تابستان این شهر را تشکیل می‌دهند. میانگین دمای هوای کوش آداسی در ماه جون ۲۵، در ماه جولای ۲۶ و در ماه آگست ۲۷ درجه سانتی گراد است.

- پاییز دلپذیر کوش آداسی: شروع پاییز نیز زمان مناسبی برای سفر به کوش آداسی است. در این موقع از سال که ماه‌های سپتامبر تا نوامبر همزمان با اوایل شهریور تا اوایل آذر را شامل می‌شود، میانگین دمای هوا از ۲۳ به ۱۹ و سپس به ۱۴ درجه سانتی گراد می‌رسد.

- زمستان های سرد کوش آداسی : فصل زمستان در کوش آداسی با شروع ماه دسامبر آغاز می‌شود و تا فوریه نیز ادامه دارد. میانگین دمای هوا در ماه دسامبر حدود ۱۱ درجه است و میزان بارش‌ها نیز به اوج خود می‌رسد. در این ماه احتمالاً ۱۴ روز بارانی وجود دارد که ریسک سفر برای افرادی که چندان به بارش باران علاقه مند نیستند را بالا می‌برد.

بنابراین بهترین زمان سفر به جزیره زیبای کوش اداسی تابستان و بهار میباشد که مسافران میتوانند از تمام تفریحات استفاده کنند.

 دیدنی های کوش آداسی 

جزیره کبوتر (Guvercin Ada)

جزیره‌ کبوتر با ابعادی کوچک، از مقاصد وجاذبه های گردشگری کوش آداسی به شمار می‌آید و با جاده‌‌ای باریک به شهر متصل می‌شود. این جزیره خانه‌ پرنده‌ها در فصل مهاجرت پرندگان می‌شود و به‌نوعی نماد کوش‌آداسی به شمار می‌آید. در زمان‌های گذشته نام این جزیره کوش‌آداسی یا جزیره پرندگان بود. در دوره عثمانی این جزیره به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. داخل این جزیره یک قلعه نیز قرار دارد. قلعه‌ای که در این جزیره و روی تخته سنگی قرار دارد، به‌عنوان قلعه بیزانس یا قلعه دزدان دریایی شناخته می‌شود و علیه حمله دزدان دریایی از آن استفاده می‌کردند.

ساحل بانوان (Ladies Beach)

این ساحل در یکی از زیباترین و طولانی‌ترین نوار ساحلی و در فاصله دو کیلومتری از مرکز شهر کوش‌آداسی قرار دارد. پیاده‌روی کنار ساحل، آفتاب گرفتن و آرامس بی‌نظیر این ساحل، کمترین لذت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. این ساحل یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش‌ آداسی است.از ماه تیر تا مهر ماه بهترین زمان برای گذراندن روزها و شب ها کنار ساحل بانوان است.در این ساحل، برای علاقه‌مندان به تفریحات و ورزش‌های آبی، گزینه‌های بسیار خوب و هیجان‌انگیزی فراهم شده است. امکان انجام فعالیت‌هایی مانند جت اسکی، قایق موتوری، اسکی روی آب، پاراسیلینگ و دیگر ورزش‌های آبی در ساحل بانوان وجود دارد.

شبه جزیره دیلک 

پارک ملی دیلک  در 32 کیلومتری جنوب کوش آداسی در شهر کوچکی به نام گوزل چاملی در استان آیدین ترکیه و در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد که با چند تنگه و دره به بخش‌های مختلف تقسیم شده است. این پارک علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، سواحل و دره‌های شنی منحصربفردی دارد. بعضی از مردم، پارک ملی شبه جزیره دیلک را به دلیل زیبایی مسحورکننده اش قطعه‌ای از بهشت ​​می‌دانند. اینجا مکانی ایده‌آل برای استراحت و فرار از هیاهو و سر و صدای شهر است.پارک ملی شبه جزیره دیلک در کوش آداسی با پوشش گیاهان مدیترانه‌ای، ساخت‌های زمین‌شناسی جالب و سواحل تمیز آبی و زمردی خود، زیبایی فوق العاده‌ای دارد.در این شبه جزیره، سواحل زیادی برای تفریح وجود دارد: ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک، پیاده‌روی در طبیعت، عکاسی، پیاده‌روی در حیات وحش، تماشای پرندگان، شنا، لذت بردن مناظر و پاراگلایدر از جمله کارهای جذابی است که تمام طول سال می‌توانید انجام دهید.

برای رسیدن به آب های بکر و شفاف پارک ملی دیلک می‌توانید از کوش آداسی یا گوزل چاملی سوار قایق شوید، چون این شبه جزیره در نزدیکی جزیره یونانی ساموس قرار دارد و مشرف به خلیج‌های باشکوه است. بدون شک، در سفر قایقی، حیوانات دریایی توجه شما را به خود جلب خواهند کرد، و حتی گاهی اوقات می‌توانید دلفین‌های زیبایی را ببینید که در امتداد قایق شنا می‌کنند.

منطقه بندرگاه کوش آداسی

تعداد زیادی ازجاذبه های گردشگری کوس آداسی در قسمت بندرگاه احداث شده است، مانند کاروانسرای (Kervansaray)که در سال 1618میلادی به وسیله شخصی به نام ازوک محمود پاشا ساخته شد. نمای ابن بنا چند سال بعد در سال 1960 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت وجالب است بدانید که از سال 1967 به بعد هم عنوان هتل کلاب کاروانسرای فعالیت می کند. گردشگران و مسافران که به منطقه بندرگاه می روند می توانند در سمت جنوب غربی خانه‌های نیمه چوبی که متعلق به قرن 19 میلادی است را تماشا کنند.  این خانه های چوبی به سبک معمول و سنتی ساخته شده اند. دیوارهای دروازه‌ی جنوبی شهر قدیمی هنوز هم به خوبی حفظ شده‌اند. بازار هم دقیقا از مقابل بندرگاه شروع می‌شود که در آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های ترکیه را تهیه کنید.

 

 غار زئوس 

غار زئوس که در نزدیکی شهر ساحلی «گوزل چاملی (Güzelçamlı)» در غرب ترکیه می باشد، در حاشیه شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula)-پارک ملی دلتا بویوک مندرس (Büyük Menderes Delta National Park)، قرار دارد. باوجودیکه ورودی این غار توسط درختان زیتون و گل های وحشی مسدود شده، اما با این حال گردشگران زیادی با حدودا 15 حرکت به سمت پایین و رسیدن به یک مسیر سنگی، می توانند به یک حوضچه آب سرد که از رودهای جاری بین کوه تغذیه کرده و نهایتا به دریا می ریزند، برسند. شما می‌توانید برای خواص درمانی یا تفریحی در آن شنا کنید و یک تجربه متفاوت از آب تنی در کوش آداسی داشته باشید.

  شهر افسوس و عظیم ترین تمدن یونانی 

یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین شهرهای تاریخی دنیا که از دوره یونان باستان به جا مانده، در بخش غربی کشور ترکیه واقع شده است شهر افسوس یا افه سوس (Ephesus)، درآسیای صغیر و در نزدیکی دو شهر توریستی کوش آداسی و ازمیر، از توریستی‌ترین مناطق ترکیه به شمار می‌رود که سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است. 

دیدنی های شهرافسوس 

معبد آرتمیس: از مهم‌ترین جاذبه‌های افسوس که بیرون از دیوارهای شهر قرار گرفته و از عجایت هفتگانه جهان به شمار می‌رود. این بنا که 550 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد، پس از زلزله و آتش‌سوزی به شکل ویرانه درآمده است. 

خانه مریم مقدس: اگر می‌خواهید بخشی از سفر خود را به بازدید از کلیساهای تاریخی اختصاص دهید و از مکانی دیدن کنید که حضرت مریم اواخر عمر خود را در آنجا گذرانده است، به شهر افسوس و خانه مریم مقدس بروید. در حوالی این شهر مکانی وجود دارد که سال ساخت آن هنوز مشخص نیست و برای مدت زیادی از چشم اهالی منطقه پنهان بوده است. سرانجام راهبی آلمانی خانه حضرت مریم را کشف می‌کند و بازسازی‌های مختلفی روی آن صورت می‌گیرد.

قصر پنبه ای (پاموک کاله )

پس از گشت و گذار در جاهای دیدنی کوش آداسی اگر زمان اضافه آوردید می‌توانید سری به سایر دیدنی‌های این شهربزنید. شما با 3 ساعت رانندگی به قصر پنبه ای خواهید رسید که پاموک‌ کاله نام دارد. این منطقه با چشم‌اندازی سحرآمیز شما را غرق در زیبایی‌های خود خواهد کرد. آبگیرها و چشمه‌های آب گرم پاموکاله در اثر زلزله‌های متعدد در هزاران سال پیش به وجود آمده‌اند و سبب پدیدارآمدن مناظری رویایی و شگفت‌انگیزی شده‌اند.

تفریحات آبی کوش آداسی 

پارک آبی آدالند 

یکی از معروف ترین پارک های آبی در شهر کوش آداسی پارک آبی آدالند است. پارک آبی آدالند بسیار مجهز بوده و با سرسره های آبی بزرگ خود شامل امکانات تفریحی متنوعی است. این پارک آبی دارای دو قسمت Aquapark برای ورزش های آبی و قسمت Dolphinpark نیز برای نشان دادن هنرهای دلفین هاست. پارک آبی آدالند جزو برترین پارک‌ های آبی در کوش آداسی شناخته شده و شامل تمامی امکانات تفریحی است. با انتخاب این پارک آبی روزی سرشار از هیجان‌ و سرگرمی را تجربه خواهید کرد. پارک آبی آدالند به گونه طراحی شده است که در کنار انواع تفریحات آبی  تفریحاتی سرشار از آرامش نیز وجود دارند. حتی مورد جالب توجه در مورد پارک آبی آدالند اینست که می توانید همراه با خانواده به این پارک مراجعه کنید و نگران کودکان خود نباشید، زیرا قسمتی برای تفریح کودکان و همچنین استخری مخصوص آن ها تعبیه شده است. از امکانات این مجموعه می‌توانیم به سرسره‌های هیجان‌انگیز، استخرهای مختلف مانند موج و اقیانوس، سقوط آزاد، سکوهای مرتفع برای پرش، رفتینگ و دلفیناریوم اشاره کنیم. افزون بر این موارد می‌توانید برای خوردن خوراکی‌های خوشمزه سری به کافه‌ها و رستوران‌های آدالند بزنید؛ بر صندلی‌های مخصوص آفتاب بگیرید و برای گردش و خرید به فروشگاه بروید.

پارک آبی آکوا فانتاسی 

پارک آبی آکوا فانتاسی با انواع بازی‌ها و سرسره‌هایی که در خود جای داده است برای تمام سنین از اعضای خانواده مناسب می‌باشد. در یک فضای بسیار زیبا تعدادی استخر با عمق بسیار کم ویژه کودکان تعبیه شده است و البته سرسره‌های پیچیده و استخرهای هیجان‌آور نیز برای بزرگسالان وجود دارد تا تمام روز انرژی مضاعفی برای ادامه سفر خود به دست آورید. به علاوه این پارک آبی دارای ورزش‌های آبی نظیر واترپلو، والیبال ساحلی، والیبال آبی و... نیز می‌باشد که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید و لذت ببرید. هر روز در این پارک مسابقه‌هایی همانند رقص، یدک کش و فوتبال ساحلی نیز برگزار می‌شوند که شرکت در آن برای تمامی گردشگران و بازدیدکنندگان آزاد است.در محوطه پارک آبی آکوا فانتزی تقریبا حدود 10 رستوران، کافه و فست ‌فود وجود دارد که شما می‌توانید در صورت تمایل در بین تفریحات آبی به یکی از آن‌ها سر بزنید تا از انواع ساندویچ، پیتزا، غذاهای ترکی و دریایی، دونر کباب، انواع نوشیدنی، بستنی، دسر و... نوش جان کنید.

بهترین مراکز خرید کوش آداسی 

مرکز خرید ای وی ام (AVM) 

یکی از بهترین مراکز خرید کوش آداسی ای وی ام است که طرفداران زیادی دارد. یکی از مهمترین علت‌های پرطرفدار بودن این مرکز خرید این است که در این مکان علاوه بر خرید می‌توانید به سراغ تفریحات و سرگرمی‌های مختلف بروید.بنابراین با خیال راحت هم می‌توانید در مغازه‌های مختلف آن چرخی بزنید و هم سراغ تفریح، صرف غذا یا استراحت بروید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مرکز تجاری ای وی ام این است که برندهای معروفی مانند آدیداس، فیلا، ماوی، پیر گاردین و... در این مرکز در دسترس هستند.این مکان به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، مرکز تجاری ارزان‌قیمتی نیست و در رده مراکز خرید لوکس قرار می‌گیرد. مرکز خرید کوش آداسی ای وی ام در منطقه یاوانسو قرار دارد و ساعت کار 10 صبح تا 10 شب است.

بازار قدیمی کوش آداسی 

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در کوش آداسی بازار بزرگ و قدیمی آن است که تجربه‌ای ناب از تفریح، سرگرمی و خوشگذرانی را برای گردشگران رقم می‌زند. این بازار ضمن داشتن فروشگاه‌ها و غرفه‌های رنگارنگ در نوع خودش یک جاذبه تاریخی ارزشمند محسوب می‌شود.بازار بزرگ قدیمی کوش آداسی بیشتر از 5000 فروشگاه در دل خود دارد که هفت روز هفته میزبان گردشگران و محلی‌های این منطقه هستند. در فروشگاه‌های متعدد و گوناگون این بازار هر چیزی که فکرش را بکنید، پیدا می‌شود. از عتیقه‌ها، تابلوهای زینتی و فرش‌های نفیس گرفته تا کیف، کفش، محصولات چرمی و زیورآلات که با قیمتی کاملاً مناسب به مشتریان عرضه می‌شود. اگر کمی بیشتر زمان بگذارید می‌توانید میان فروشگاه‌های متنوع این بازار غرفه‌هایی هم برای خرید سوغاتی بیابید.

مرکز خرید سوکه 

مرکز خرید سوکه را می‌توان یک مرکز خرید زیبا و لوکس در کوش آداسی نامید که می‌تواند یک تجربه خرید خوب برای شما رقم بزند. این مرکز خرید چهل دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و در مسیر کوش آداسی به بدروم قرار گرفته است. در این پاساژ جدیدترین محصولات برندهای مطرح جهان مانند آدیداس، نایکی، بنتون و... را می‌توانید بخرید.البته این محصولات با قیمت نسبتا مناسبی عرضه می‌شوند. همچنین شعب مک دونالد و استارباکس نیز در دسترس شما است و انواع چای، قهوه، غذا، نوشیدنی و عصرانه قابل سفارش است. رفتن به این مکان سخت نیست و وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده