معرفی خاص ترین شهر روسیه (سوچی)

۴ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۲۳ 8 دقیقه

 معرفی سوچی(sochi)

سوچی اغلب 'پایتخت تابستانی' غیر رسمی روسیه یا مروارید دریای سیاه نامیده می شود. این بزرگترین و شلوغ ترین تفرجگاه دریایی تابستانی کشور است که سالانه  میلیون ها بازدیدکننده را با خط ساحلی کوهستانی شگفت انگیز ، سواحل بی پایان زنجیره ای ، روزهای آفتابی گرم و شب زنده داری شلوغ به خود جذب می کند.سوچی برای کسانی که عاشق طبیعت ، ورزش ، تاریخ و تفریحات آفتابی در ساحل هستند ، جاذبه های زیادی دارد.شهر سوچی در روسیه به واسطه نزدیکی به دریا سیاه آب و هوای معتدلی دارد. با وجود اینکه به طور کلی روسیه کشوری سردسیر است اما زمستان‌های سوچی نسبتا معتدل و مرطوب است. زمستان‌ها معمولا میانگین دما در طول روز بین 5-10 درجه سانتی گراد و در طول شب بین 0-5 درجه سانتی گراد متغیر است. تابستان‌های سوچی، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. میانگین دما در این فصل بین 25-30 درجه سانتی گراد است. سوچی در فصل تابستان محبوبیت زیادی میان گردشگران دارد. از همین رو گردشگران زیادی از سراسر دنیا به سوچی می‌آیند تا از آب و هوا، ساحل‌های زیبا و تفریحات ورزشی سوچی لذت ببرند.

دیدنی های سوچی 

خانه تابستانی استالین

این خانه یکی از چندین اقامتگاه استالین در روسیه است که مورد توجه ویژه‌ او قرار داشت. این خانه در پنج کیلومتری از مرکز شهر سوچی قرار دارد و روی یک تپه ساخته شده است. این خانه با درختان متعدد احاطه شده، در نتیجه هوایی بسیار مطبوع و سالم دارد. این خانه در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و بخشی از وسایل شخصی استالین در آن نگهداری می‌شود. دکوراسیون و وسایل اتاق‌ها به همان شکل اصلی حفظ شده است. اتاق بیلیارد، کتابخانه، اتاق غذاخوری و یک پلکان دیدنی، از مهم‌ترین بخش‌های این خانه است. یکی از جالب ترین اشیاء این موزه، مجمسه مومی استالین است که شباهت زیادی به او دارد.

                             

                                  

باغ گیاه شناسی دندراریوم سوچی

این باغ در موقعیت بسیار خوبی نسبت به شهر سوچی قرار گرفته است در این باغ مهم ترین چیزی که نظر هر بیننده ای را جلب می کنر تله کابینی می باشد که گردشگران را تا بام سوچی میبرد و از آنجا می توان به نظاره شگفت انگیز دریای سیاه, زیبایی های شهر و ... نشست و لذت برد. دندراری یک نام یونانی می باشد که معنی آن مجموعه درختان می باشد. امروزه دندراریوم سوچی با حدود ۱۷۰۰ گونه از گیاهان کمیاب و نادر ، مکانی مناسب برای بازدید گردشگران تور روسیه است .این پارک شامل بخش مدیترانه ای، چینی، استرالیایی، قفقازی، هیمالیایی، ژاپنی و مکزیکی می شود.

تئاتر زمستانه سوچی

تئاتر زمستانه سوچی یکی از بهترین ترکیب بندی های معماری را القاء می کند. طراحی بنای تئاتر توسط چرنوپیاتویا، مهندس معمار، صورت پذیرفت و ساخت آن از سپتامبر 1934 تا 11 نوامبر 1937 به طول انجامید.تئاتر زمستانه سوچی در نزدیکی دریا واقع شده است و یکی از بهترین تئاترهایی است که درساحل دریای سیاه قراردارد.در بالای تئاتر زمستانه سوچی شما می توانید 3 مجسمه زن را ببینید که 3 الهه  موسیقی  و شعر در یونان باستان به نامهای Terpsichore، Melpomene،Thalia (ترپسیکور، ملپومن و تالیا)هستند.

کراسنایا پولیانا سوچی

کوه کراسنایا پولیانا از مهم‌ترین جاذبه‌های روسیه به خصوص برای علاقمندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی است و سالانه بسیاری از گردشگران تور روسیه به آنجا سفر می‌کنند. کیفیت پیست اسکی روزا ختور در کوه کراسنایا پولیانا به حدی است که المپیک زمستانی رشته اسکی آلپاین و نوردیک در آن برگزار شده و به همین دلیل به آن لقب سوئیس روسیه داده‌اند. چند پیست اسکی مشهور دیگر در کوه کراسنایا پولیانا وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آلپیکا سرویس، گورنایا کاروسل و گازمپروم (مناسب برای آماتورها) اشاره کرد. شهر کراسنایا پولیانا نه تنها برای علاقه مندان به ورزش اسکی جذاب است بلکه برای افرادی که اسکی بلد نیستند نیز دیدنی است و برای آنها امکاناتی مثل ماشین های مخصوص گردشگری در برف و کاسکه های سه اسبی و سورتمه در نظر گرفته شده است.امروزه جهانیان از این اقامتگاه کوهستانی به عنوان زیباترین مکان زمین یاد می کنند!

این چشم انداز از هر سو به جنگلی سرسبز و انبوه از درختان بلوط، راش، شاه بلوط، ممرز، افرا و توسکا منتهی می شود.

ترکیب منحصر به فرد کوه های بلند و آب زلال منظره ی بی مانندی را در این منطقه به وجود آورده است.

تابستان اینجا خیلی گرم نیست و زمستان های ملایمی دارد.

پیست اسکی روزا خوتور

یکی از پیست های اسکی در سوچی پیست اسکی روزا خوتور می باشد که با 16 پیست اسکی از پایین قله روزا خوتور که ارتفاع 700 متر شروع شده و به 4200 متر پایان می یابد که طولش به 72کیلومتر می رسد با تور سوچی زمستان می توانید به این پیست برای ورزش اسکی بروید. که در این مسیر برای راحتی توریست ها 10 تله سی و تله اسکی با اختلاف ارتفاع 195 متر تا 1250 متر قرار داده شده است و جابه جایی  افراد را از 500 نفر به 3000 نفر میرساند. اگر دوست داشتید در سفرتان به این پیست بروید، ساعت کاری تله اسکی ها از ساعت 9:30 تا 19 می باشد و یادتان باشد که آخرین تله اسکی ساعت 16:45 حرکت می کند. قابل توجه کسانی که می خواهند به روسیه سفر کنند،پیست مخصوص روزا خوتور با 100 کیلومتر به عنوان طولانی ترین پست اسکی روسیه به شمار می رود.

   

اسکای پارک

اسکای پارک یکی از جاذبه های گردشگری روسیه محسوب می شود که در منطقه سوچی واقع شده است. ‫اسکای پارک در میان پارک های مسکو به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های فرهنگی روسیه شناخته شده است.‎از جاذبه های گردشگری اسکای پارک می توان به پل معروف آن بر فراز آسمان سفید روسیه اشاره کرد. اسکای پارک سوچی با داشتن  لقب طولانی‌ترین پل معلق دنیا معروف به پل آسمان (Sky Bridge) و فراهم نمودن امکانات ورزش بانجی جامپینگ (Bungy jumping) و پرش از این پل از 3 نقطه امن با ارتفاع متغیر از 69 تا 207 متری، یکی از هیجان­ انگیزترین و خاطره انگیزترین جاذبه گردشگری شهر سوچی روسیه برای تمام گردشگران فراهم کرده است.

پل آسمان می تواند زمین لرزه ای به قدرت 9 ریشتر، طوفان، برف، یخ و رعد و برق را تحمل کند.با این حال تنها گنجایش 450 نفر را دارد. تجربه ی پیاده روی در این مسیر بسیار هیجان انگیز است.هنگامی که به بخش شرقی دره می رسید، از یک طرف پل می توانید قله های پوشیده از برف کوه های قفقاز را و در طرف دیگر نوار ساحلی دریای سیاه را تماشا کنید.در این مسیر چشم اندازهای بسیاری وجود دارد.

 

پارک آبی آکوالو سوچی

شهر توریستی سوچی پارک های آبی متعددی دارد ولی هیچکدام به بزرگی و کاملی پارک آبی آکوالوسوچی نمی رسد این پارک که در خارج شهر سوچی به سمت گلنژیک واقع شده است. در تمام طول سال باز بوده  وبه ارایه سرویس به گردشگران مشغول می باشد. قیمت های این پارک بسیار مناسب است و می توانید یک برنامه تفریحی بسیار جالب را در این پارک آبی کامل تجربه کنید.

 آشنایی با امکانات پارک آبی آکوالو :

Akvaloo یک پارک آبی است با ۱۰ سرسره ی متنوع به طول های ۵۰ تا ۱۱۰ متر، که در تمام فصول سال در دسترس عموم است. کامیکادز (kamikadze) با ۱۲٫۵ متر ارتفاع در آغاز؛ رافتینگ با ۱۱۰ متر طول، سواری هیجان انگیز روی حلقه های لاستیکی؛ حفره ی سیاه، ۹۷ متر طول؛ مولتی سلید (Multislaid)، با ۴ باند کاسیچکا (Kosichka)، سقوط آزاد و …. از جمله امکانات این پارک آبی است. این پارک آبی یک استخر موجی ۵ قسمتی دارد که در نوع خود بی نظیر است.

بندردریایی

مجموعه ای زیبا از ساختمان های به سبک امپراتوری استالینیستی که در نزدیکی آن می توانید قدم بزنید، ناهار بخورید و برای سفر دریایی در امتداد ساحل بروید. این یکی از بناهای دیدنی سوچی، نمونه ای از معماری با اهمیت فدرال است. ساختمان‌های با رنگ‌های گرم با مناره‌ها و ستون‌های زیبا هنوز جشن و شکوه به نظر می‌رسند. همچنین می توانید ماهیگیران محلی را مشاهده کنید و به مرغان دریایی غذا دهید.

فواره های آواز خوان

فواره های آواز خوان سوچی یکی از توریستی ترین و زیباترین جاذبه های این شهر هستند که در نزدیکی مشعل المپیک و در پارک المپیک، روبروی گالری تجاری روسیه واقع شده اند. این فواره ها و سیستم نورپردازیشان طوری کار می کنند که گویی فواره های آب هماهنگ با ریتم موسیقی ای که در محیط پخش می شود می خوانند و می رقصند. اجراهای مخصوص این مکان فقط در شب های تابستان اجرا می شوند تا زیبایی آنها بیشتر دیده شود. نمای جلویی فواره ها دید بهتر و زیباتری از آنها دارد. موسیقی ای که در محیط پخش می شود بسیار هماهنگ با رقص فواره ها و آرامش بخش است و به تلطیف فضا کمک زیادی می کند.

آبشار آگورا

این آبشار که یکی از چندین آبشار واقع در شهر سوچی است، یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. آبشار آگورا که یکی از معروف ترین مسیرهای کوهنوردی برای بومیان و هم چنین گردشگران است، از ارتفاع 30 متری به پایین می ریزد و در لبه ی صخره ها به رودخانه های مجزا تقسیم می شود. برای دیدن این آبشار یک پیاده روی و کوهنوردی کوتاه خواهید داشت. برای دیدن بهترین حالت آبشار بعد از یک روز بارانی در فصل تابستان به آنجا بروید. دسترسی به این آبشار از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان پذیر نیست و بهتر است با تاکسی بروید. از آنجا که مسیر هم هموار نیست، کفش های مناسب به پا کنید. مناظر بین راه بسیار زیبا و جالب توجه هستند.

دریاچه ریتسا(ریتزا)

این دریاچه بزرگ و کاملاً نفس گیر است ریتسا توسط تپه های سبز و گیاهان زیبا احاطه شده است. این فرصت را خواهید داشت که از میان آبشارهای کوچک عبور کرده و در کنار ساحل قدم بزنید و از مناظر دیدنی لذت ببرید. این دریاچه در ارتفاع 950 متری از سطح دریا قرار دارد و بهترین مکان ها را برای عکس گرفتن در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده