نکاتی درباره سفر به دبی

دبی,
۱۰ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۴ 8 دقیقه

دبی مدرن‌ترین شهر خاورمیانه و یکی از گران‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر زیبا با ساختمان‌های بلند، هتل‌های لوکس و مجلل، مراکز خرید جذاب و تفریحات متنوع، در نزدیکی کشور عزیزان ایران قرار دارد. بر اساس آمار به دست آمده، دبی  یکی از مهم‌ترین مقاصد خارجی در بین گردشگران ایرانی است که سالانه بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند را به سمت خود جذب می‌کند. 

حمل و نقل در دبی

استفاده از تاکسی

تاکسی‌ها از جمله راحت‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی هستند و هزینه چندان بالایی هم ندارند. شرکت‌های متعددی هستند که در این راستا فعالیت می‌کنند و هرکدام از آ‌ن‌ها نیز نشانه و ویژگی خود را دارند. این تاکسی‌ها را می‌توانید در میدان‌های اصلی شهر، روبروی مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و ... به راحتی پیدا کنید.

بلیط الکترونیکی نول (Nol)

نول، کارت بلیط الکترونیکی است که برای تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی در دبی تهیه شده است. با این کارت می‌توانید سوار اتوبوس، مترو، تراموا، اتوبوس‌های آبی و حتی تاکسی شوید و با استفاده از آن، کرایه را پرداخت کنید. کارت نول برای پارکینگ‌های عمومی، پارک‌های عمومی دبی، موزه اتحاد و بیش از 2000 فروشگاه در سطح شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از مترو

علاوه بر تاکسی، می‌توانید از مترو و تراموا نیز برای حمل‌ونقل داخل شهری استفاده کنید. از همان ابتدای ورود به دبی، وارد ترمینال‌های ۱ و ۳ فرودگاه  شوید و به هرکجای شهر که خواستید، بروید. کافیست یک کارت مترو خریداری کرده و آن را شارژ نمایید تا در روزهای دیگر نیز بتوانید از آن استفاده کنید.  

استفاده از اتوبوس

اداره راه و ترابری دبی،  1518 اتوبوس دارد که 119 خط را شامل می‌شود و تمامی مناطق این شهر را پوشش می‌دهد. دقت داشته باشید که کرایه اتوبوس را نمی‌توانید به صورت نقدی پرداخت کنید و حتما باید کارت نول داشته باشید.

استفاده از منوریل

مونوریل دبی، سیستم فروش بلیط خود را دارد و با سایر سیستم حمل‌ونقل عمومی متحد نمی‌باشد. بسته به مکانی که می‌خواهید سفر کنید، می‌توانید بلیط‌های تک‌نفره و برگشت تراموا را از ایستگاه تهیه نموده و سوار قطار شوید. دقت داشته باشید که بلیط‌های خریداری شده تنها در همان روز معتبر هستند. قطارها از ساعت 9 صبح تا 10 شب فعال هستند و هر 11 دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی‌های اینترنتی  گزینه‌ دیگر حمل‌ونقل داخل شهری در دبی هستند. می‌توانید از اپلیکیشن جهانی اوبر (Uber) یا اپ محلی کریم (Careem) برای این کار استفاده نمایید.

اجاره اتومبیل در دبی

اگر تمایل دارید خودتان رانندگی کنید­، می‌توانید یک اتومبیل از شرکت‌های مربوطه اجاره کنید و به گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر بپردازید. اغلب شرکت‌های کرایه اتومبیل در فرودگاه نیز دارای شعبه می‌باشند و حتی امکان رزرو اتومبیل به صورت آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. هزینه اجاره اتومبیل بسته به  مدل اتومبیل و مدت زمان اجاره، تعیین می‎شود.  

گواهینامه رانندگی در دبی

برای  کرایه اتومبیل و رانندگی در دبی، باید مجوز رانندگی بین‌المللی داشته باشید. البته اتباع  کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ایالات متحده آمریکا، اروپا یا استرالیا، نیاز به مجوز رانندگی بین‌المللی ندارند و می‌توانند با همان گواهینامه‌ای که در کشور خود دریافت کرده‌اند، در دبی نیز رانندگی کنند.

قوانین رانندگی در دبی

دبی، قوانین رانندگی بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد. اگر تخلفات رانندگان از حد مشخصی بیشتر شود، گواهینامه و حتی ماشین او مصادره می‌گردد. در اولین تخلف، گواهینامه رانندگی به مدت 3 ماه، در دومین تخلف گواهینامه رانندگی به مدت 6  ماه و در سومین تخلف گواهینامه رانندگی به مدت یک سال توقیف می‌شود. تخلف بیش از سه بار نیز باعث  رد کامل گواهینامه توسط راهنمایی و رانندگی می‌گردد.

امنیت در دبی

دبی یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست و میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است. علاوه بر این، جیب‌بری و سرقت‌های کوچک نیز به تعداد محدود در این شهر رخ می‌دهد. اگر اشیای باارزش به همراه دارید، به خوبی از آن مراقبت کنید و نگران چیزی نباشید. 

زمان مناسب برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی،  ماه‌های نوامبر تا آوریل (اوایل پاییز تا اوایل بهار) است. در این زمان هوای دبی خنک‌تر بوده و برای سافاری در صحرا بسیار مناسب است. البته طبیعی است که سفر در این بازه زمانی گران‌تر می‌باشد. ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز بهترین زمان برای شنا و انجام ورزش‌های آبی در دبی هستند.  در این زمان دبی خلوت‌تر بوده و قیمت‌ها پایین‌تر است.

خرید سیم‎‌کارت

در سفر به دبی، می‌توانید گوشی‌تان را بر روی حالت رومینگ قرار دهید و از آن استفاده کنید که در این صورت هزینه‌های شما بسیار بالا خواهد بود. برای کاهش هزینه‌های خود پیشنهاد می‌کنیم سیم‌کارت‌های کشور امارات را خریداری نمایید. این کشور دو اپراتور اصلی با نام‌های   اتصالات (Etisalat) و دو (Du) دارد که هرکدام از آن‌ها خدمات بسیار خوبی را به گردشگران ارائه می‌دهند.

استفاده از اینترنت رایگان

در سفر به دبی برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، برنامه‌های مسیریاب و راهنماهای آنلاین نیاز به اینترنت دارید. با توجه به این‌که هزینه اینترنت در امارات بسیار بالاست، پیشنهاد می‌کنیم از اینترنت رایگان مکان‌های عمومی برای انجام کارهای خود استفاده کنید.  اینترنت رایگان در فرودگاه، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید در دسترس عموم قرار دارد.

عکس گرفتن بدون اجازه

کشور دبی در برخی موارد قوانین سفت و سختی دارد. یکی از این موارد،  عکس گرفتن از مردم بدون اجازه‌ی آن‌هاست. این کار غیر قانونی است و در صورت مشاهده جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری است. در صورتی که بدون اجازه از شخص غریبه‌ای عکس بگیرید، موظف به پرداخت جریمه سنگین نقدی یا حتی حبس خواهید بود. 

تبدیل ارز در سفر به دبی

اگر قصد تبدیل پول خود را دارید، بهتر است مکان‌های مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. صرافی‌های ایرانی در بازار سنتی و صرافی‌های اطراف میدان بنی‌یاس بهترین نرخ تبدیل را دارند. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان تبدیل ارز را در مراکز خرید لوکس انجام ندهید و به فرودگاه‌ها و هتل‌ها نیز نروید. 

جشنواره‌ها و فستیوال‌ها

جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی در دبی برگزار می‌شود که پرطرفدارترین آن‌ها، جشنواره‌های خرید است. فستیوال‌های زمستانه خرید از جمله محبوب‌ترین فستیوال‌های این شهر هستند که در ماه‌های ژانویه تا فوریه برگزار می‌شوند.  علاوه بر این، جشنواره‌ها و مسابقات دیگری نیز در این شهر برگزار  می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به فستیوال موسیقی جاز، تومارولند، جشنواره غذا، فستیوال رنگ و مسابقات ورزشی چون شترسواری، اسب‌سواری، دوی ماراتن، تنیس و ... اشاره کرد.

غذاهای دبی

هر کشوری با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی که دارد، دارای یک رژیم غذایی خاص و منحصربفرد می‌باشد. با توجه به این‌که چشیدن طعم غذاهای سنتی هر منطقه یکی از جذابیت‌های سفر محسوب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی حتما سری به رستوران‌های سنتی و غذاخوری‌های این شهر زده و غذاهایی چون گوشت شتر، هاریس، ماندی، تبوله، مهلبیه، قوزی و شاوارما را امتحان کنید.

به ساحل مارینا بروید

مارینا، لوکس‌ترین و مجلل‌ترین منطقه دبی است که با ساختمان‌های بلند، هتل‌های شیک، پیاده‌روهای زیبا، تفریح‌گاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد احاطه شده است. اگر به دبی سفر کردید، بازدید از این منطقه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سری به مراکز خرید دبی بزنید

مراکز خرید دبی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. بسیاری از مردم تنها برای گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید لوکس و پرزرق‌وبرق دبی به این شهر سفر می‌کنند. تمامی برندهای معتبر و بین‌المللی دنیا در مراکز خرید دبی شعبه دارند و آخرین محصولات تولید شده را در شعب خود ارائه می‌دهند.

از محله‌های قدیمی دبی بازدید کنید

بازدید از محله‌های قدیمی دبی، گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های  این شهر، خرید از مغازه‌های کوچک، سوار شدن بر قایق‌های چوبی سنتی و غذا خوردن در رستوران‌های محلی، از جمله کارهایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در این شهر انجام دهید.

از مسجد جامع دیدن کنید

مسجد جامع شیخ زاید یکی از جاذبه‌های امارات است که در نزدیکی شهر ابوظبی قرار دارد. مسجدی باشکوه و زیبا به رنگ سفید که بین سال‌های 1996 تا 2007 ساخته شده است و روزانه بیش از 40 هزار بازدیدکننده دارد.  

گشت‌وگذار در مسجد جمیرا

جمیرا، یکی از زیباترین مساجد دبی است. این مسجد در دوران خلافت فاطمیان ساخته شده و ترکیبی از دو معماری آفریقای شمالی و قطبی را در خود دارد. چیزی که این مسجد را از دیگر مساجد دبی متفاوت می‌کند این است که امکان بازدید از آن برای همه مردم با هر آیینی وجود دارد. هر دینی که داشته باشید می‌توانید به مسجد جمیرا بروید و در آن‌جا مشغول عبادت شوید.

به ماهیگیری بروید

یکی از جذابیت‌های سفر به دبی، رفتن به ساحل و تفریحات متنوع دریایی آن است. می‌توانید یک قایق کرایه کنید و در دریا به صید مروارید و ماهی بپردازید. رزرو کشتی‌های تفریحی و سفر بر روی دریا نیز از جمله کارهایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما انجام دهید. 

به ساحل جمیرا بروید

ساحل جمیرا، یکی از زیباترین سواحل دبی است که با ماسه‌های سفید‌رنگ و آفتاب درخشان، بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. می‌توانید ساعاتی در این ساحل استراحت کنید و در امتداد آن به پیاده‌روی بپردازید. این مکان با تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده‌ای که دارد‎، یکی از بهترین مکان‌های دبی برای گشت‌وگذارهای خانوادگی محسوب می‌شود.

از بازار مدینه الجمیرا بازدید نمایید

مدینه الجمیرا یک مجتمع تجاری و تفریحی است که در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد. در این‌جا علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، فرصت خرید از بازار سنتی عربی را نیز دارید. می‌توانید در میان آبراه‌ها به گشت‌وگذار بپردازید و غذای محلی را در رستوران‌های آن امتحان کنید.

تفریحات شبانه دبی را از دست ندهید.

از جمله تفریحات شبانه دبی می‌توان به سافاری در شب، قدم زدن در کنار سواحل، کلاب‌های شبانه، گشت‌وگذار در خیابان‌ها و بازدید از آبنمای دبی اشاره کرد. اگر اهل شب‌بیداری هستید، این تفریحات را از دست ندهید.

از جزایر نخل دبی بازدید کنید

جزایر نخل دبی، جزایری مصنوعی هستند که به نوعی شاهکار مهندسی و معماری محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم سری به این جزایر بزنید و از تماشای شاهکار معماری دنیا لذت ببرید. در این منطقه مراکز خرید، تفرجگاه آتلانتیس، پارک آبی آکواونچر، رستوران‌ها، بارها و کلوپ‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید نموده و خود را سرگرم کنید.  

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده