همه چیز درباره بدروم

ترکیه,
۲۱ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۴۱ 10 دقیقه

درباره بدروم

شهر بدروم یکی از شهرهای شبه جزیره‌ای در ترکیه است که در مجاورت دریای اژه قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری در ترکیه است که بیشتر گردشگران به خاطر سواحل زیبای دریای اژه آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. از دیگر دلایل محبوبیت این شهر در میان گردشگران می‌توان به تفرجگاه‌های فروان و جاذبه‌های تاریخی اشاره کرد. در سواحل بودروم امکان انجام تفریحات آبی هم وجود دارد و خلاصه اینکه بدروم ترکیه یک مقصد همه چیز تمام برای سفر است. این شهر در استان موغله قرار دارد و براساس سرشماری سال 2008 جمعیت این شهر ۳۶٬۴۰۱ نفر است. در بدروم یک فرودگاه بین‌المللی وجود دارد و بنابراین کسانی که قصد دارند بدروم را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب کنند، می‌توانند پرواز مستقیم به این شهر داشته باشند.

آب و هوای بدروم

 ماه اوت بهترین زمان برای ورزش‌های آبی علی الخصوص شنا است؛ زیرا در ماه اوت دمای آب دریا به 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و میزان باران در این ماه معمولاً کم است. ماه های ژانویه و دسامبر هوا، هوای معتدل زمستانی است. در این ماه‌ها دمای آب بین 10 الی 13 درجه سانتیگراد متغیر است. ژانویه سردترین ماه سال در شبه جزیره بدروم محسوب می‌شود. ماه فوریه نیز هم چون ژانویه این شهر از آب و هوای سرد و معتدل برخوردار است. اگر می‌خواهید از آب و هوای بهاری شهر بدروم ترکیه لذت ببرید اواخر ماه مارس و مه زمان مناسبی برای مسافرت به این منطقه است.جولای، اوت و ژوئن شبه جزیره بدروم گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. در این ماه‌ها آب دریا بین 21 تا 24 درجه سانتی‌گراد متغیر است و آب و هوای شهر به علت رطوبت منطقه معمولاً شرجی است. ماه‌های اکتبر و سپتامبر نیز ماه آب و هوای شبه جزیره بدروم مناسب برای بازدید از شهر و بازدید از اماکن مختلف است.

جاذبه های دیدنی بدروم

قلعه بدروم یا سنت پیترز 

قلعه بدروم ترکیه از شناخته شده‌ترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر به شمار می‌رود به گونه‌ای که همه‌ی گردشگران و مردمان ترکیه این بنا را به عنوان نماد بدروم می‌شناسند. قلعه بدروم ترکیه در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است و از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. قلعه بدروم ترکیه در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه و در شهر بدروم واقع شده است، ساخت این قلعه توسط تيمارگر شواليه ساخته و به همین دلیل به نام قلعه سنت پيترز هم در ترکیه معروف است.در دوران عثمانی با اضافه کردن یک مناره به داخل کلیسا ، هویت خود را به مسجد تغییر داد.مساحت قلعه بدروم 30 هزار متر مربع و دارای 5 برج با نام های برج انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی و برج مار شناخته شده است.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم 

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم (Bodrum Museum of Underwater Archaeology)، یکی ازمشهورترین جاذبه های توریستی در استان موغلا به شمار می‌رود. این موزه باستان شناسی درسال 1964 میلادی در داخل محوطه قلعه بدروم، در مکانی به وسعت 33000 متر ساخته شد. در این موزه کلیه ابزارآلات مربوط به دریانوردی به همراه تعدادی از کشتی‌های قدیمی و بقایای آن‌ها به نمایش گذاشته شده است؛ همچنین جواهرات، نقشه‌ها و مدارکی که اغلب از زیر آب کشف شده‌اند نیز در موزه دریایی بدورم به نمایش درآمده‌اند. برخی از این اشیا بیش از 3500 سال قدمت دارند. در ابتدای ورود به موزه با مجسمه بزرگ سازنده آن مواجه می‌شوید. موزه دریایی بدروم شامل 14 بخش از جمله سیاه چاله، برج آلمان، برج بریتانیا، برج مار، حمام ترکی، سالن شیشه‌ای، آکواریوم، کشتی‌های شکسته و اشیای قیمتی است.

سالن شیشه‌ای : یکی از منحصربه‌فردترین بخش‌های موزه دریایی بدروم است. این سالن که در سال 1986 به موزه اضافه شد، نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد.

آکواریوم :  بخش بعدی که بسیار دیدنی است آکواریوم است.این آکواریوم داخل دیوار تعبیه شده و یک نمونه کوچک و جذاب از دنیای زیر آب به نمایش گذاشته است.

کشتی های شکسته:در بخش‌های دیگر موزه دریایی بدروم شاهد کشتی‌های غول‌پیکر و شکسته هستیم. قدمت قدیمی‌ترین کشتی این موزه به قرن 14 برمی‌گردد. این کشتی جنگی در سال 1982 کشف شد و حدود ده سال طول کشید تا بقایای آن از عمق 52 متری دریا بیرون آورده شوند. گنجینه‌ها و اشیایی که به همراه کشتی‌ها از دل آب بیرون آمده‌اند نیز در گوشه‌ای از موزه خودنمایی می‌کنند.

جزیره خرگوش

جزیره خرگوش، یک شبه جزیره است که با نوار باریکی از خشکی با حدود ۲ متر به ساحل متصل شده و همینطور که می‌توانید حدس بزنید، خرگوش‌هایی که ساکن این خشکی هستند باعث شهرت آن شده‌اند. با سفر کردن به این ناحیه با یک تیر چند نشان می‌زنید، اولین چیزی که متوجه آن خواهید شد، منظره‌ی رویایی رو به دریای اژه و همینطور ساحل آن است که تصویری از یاد نرفتنی را برای شما می‌سازد؛ اما نکته‌ی اصلی خرگوش‌های بومی جزیره هستند که می‌توانند سرگرمی خوبی برای کودکان یا افرادی باشد که به حیوانات علاقه‌مند هستند. بعد از این که توانستید خرگوش‌ها را ببینید و از چشم‌انداز لذت کافی را ببرید، خوب است اگر تفریح خود را با صرف غذاهای دریایی که از دریای اژه تهیه شده‌اند، تکمیل کنید. رستوران‌های ساحلی این فرصت را برای شما و همراهان‌تان فراهم می‌کنند که کوله‌ بار سفر خود را از خاطرات فراموش نشدنی پر کنید. برای این که به جزیره برسید، از بدروم حدود ۴۰ دقیقه راه پیش رو خواهید داشت. یادتان باشد بهتر است نزدیک به غروب آفتاب خود را به جزیره خرگوش برسانید تا هم از غروب زیبای خورشید لذت ببرید، هم از آب و هوای مطبوع این ناحیه هم بهره ببرید.

دهکده بیتز

دهکده بیتز (Bitez Village) فقط چهار کیلومتر مسافت تا مرکزشهر بدروم دارد و خیلی از مسافران این شهر برای استراحت کردن و لذت بردن از طبیعت و سواحل زیبایی که دارد به این دهکده می روند. بیتزیک دهکده ساحلی است که در آن اقامتگاه های معروفی برای مسافران تور بدروم قرار دارد و یک مکان ایده آل برای افرادی است که به آرامش و طبیعت و محیط سرسبز علاقه دارند. یکی از دیدنی های دهکده بیتز وجود خانه های سفیدی است که در کنار ساحل آن قرار دارند و روبروی دریای اژه ساخته شده اند. از امکانات ویژه که در این دهکده وجود دارد استفاده رایگان مسافران تور بدروم از سایبان و چترها می باشد و همچنین می توانند از آفتاب تابستانی لذت ببرید و یا ورزشهای آب مثل اسکی روی آب را تجربه نمایند.برای آن دسته از گردشگران و مسافران که شب زنده دار هستند دهکده بیتز یک حیط دنج و مفرح کنار آب های آرام دریای اژه است. دهکده بیتز به خاطر نزدیک بودن به منطقه توریستی گومبت بسیار مورد توجه مسافران تور بدروم قرار گرفته است و محبوبیت زیادی دارد.

آسیاب های بادی بدروم 

آسیاب‌های بادی بدروم از دیگر دیدنیهای شبه‌جزیره بدروم هستند که قدمت آن‌ها به دهه ۱۷۰۰ میلادی بازمی‌گردد. این آسیاب‌های بادی در حالت‌های مختلف در پشته‌های بلندی در شهر قرار دارند. یک ردیف آسیاب هشت‌تایی در امتداد شبه‌جزیره بین پداسا و گومبت از مشهورترین بخش‌های آسیاب‌های بادی بدروم هستند؛ ساختمان‌هایی به‌شکل دایره‌‌های سفید که در مقابل رنگ آبی دریا و شن‌های خاکستری خودنمایی می‌کنند و شما می‌توانید بر فراز آن‌ها آب‌های فیروزه‌ای شفاف خلیج‌ها، تپه‌های سوزنی و بدروم را زیر پای خود ببینید.

 ساحل های دیدنی و تفریحی بدروم

ساحل یاهسی 

ساحل یاهسی یا یاهشی از جاهای دیدنی بودروم در منطقه ارتانکت و خط ساحلی جنوبی بدروم قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری بودروم برای مردم بومی است. این ساحل هم آبی کم عمق و البته گرم دارد که همین نکات آن را بین همه معروف‌تر کرده است. رستوران‌ها و فروشگاه‌های تنقلات در این ساحل وجود دارند که به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و خوراکی‌هایی برای بیشتر خوش گذراندن بخرید.

ساحل شتر

ساحل کارگی یا ساحل شتر از جاهای دیدنی بودروم در فاصله ۱۴ کیلومتری بودروم و بین یاهسی و ارتانکت قرار دارد. همان‎‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، در این منطقه شترهای زیادی وجود دارد و به همین دلیل این ساحل، ساحل شتر نام گرفت.شترسواری محبوب‌ترین تفریح ساحل شتر است و همین دلیل باعث شده ساحل شتر یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بودروم باشد. البته در کنار شترسواری می‌توانید حمام آفتاب بگیرید، در دریا شنا کنید و از رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک هم استفاده کنید.

ساحل فنر

ساحل فنر یکی از هیجان‌انگیزترین انتخاب‌ها برای بازدید از جاهای دیدنی بودروم است.این ساحل یکی از بهترین ساحل‌ها برای کایت‌سواری روی آب و موج سواری است. البته اگر مبتدی هستید بهتر است صبح ها به کایت سواری بروید چرا که  صبح ها باد کمتراست. می‌گویند بهترین قسمت ساحل برای کایت‌سواری، بعد از فانوس دریایی است؛ساحل فنر از جاهای دیدنی بودروم عرض کمی دارد و منطقه بکری به نظر می‌رسد. رستوران‌ها و کافه‌هایی هم نزدیک ساحل فنر وجود دارند. ا گر با ماشین کرایه‌شده یا شخصی به این ساحل می‌روید، خوب است بدانید نزدیک ساحل پارکینگی وجود دارد و نیاز نیست دنبال جای پارک باشید.

ساحل گوموشلوک

در کرانه غربی شبه جزیره بدروم دهکده ساحلی زیبا و بندری برای ماهیگیری قرار دارد که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب ترکیه تبدیل شده است.شهرت این ساحل به خاطر آب زلال و درخشان و ماهی‌های تازه آن است. البته شهر باستانی Myndos هم در همین حوالی قرار دارد. دریا و ساحل این منطقه فوق‌العاده است و بندرگاه داخلی مانند دریاچه‌ای مملو از قایق‌های تفریحی کوچک و بزرگ است. حتّی در بدترین شرایط آب و هوایی دریا در این محدوده کاملاً آرام است و گردشگران در هر ساعتی از روز می‌توانند از شنا و غواصی در آب زلال دریا لذّت ببرند. 

ساحل توربا

اگر دنبال یکی از جاهای دیدنی بودروم می‌گردید که هم دریا را ببینید و هم جنگل را، ساحل توربا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن باشد. توربا، ساحلی در شمال بودروم است که امکاناتی مثل استراحت‌گاه‌های ساحلی و رستوران‌های متنوع دارد.ساحل توربا از جاهای دیدنی بودروم به گفته گردشگران جایی آرامش‌بخش و خلوت است که جان می‌دهد زیر سایه درختان یا زیر نور آفتاب لم بدهید و از هوا و منظره لذت ببرید.

معرفی بهترین مراکز خرید بدروم

مرکزخرید پالمارینا

اگر به دنبال یک مرکز خرید بسیار شیک، لوکس و مدرن هستید، مرکز خرید پالمارینا بدروم بهترین گزینه برای شما است. مرکز خرید پالمارینا یک مجموعه تفریحی تازه تاسیس و مدرن است که تجربه خرید فوق‌العاده لذت‌بخشی را به گردشگران اعطا می‌کند. در این مجتمع تفریحی بیش از 100 فروشگاه مختلف وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از بهترین برندهای جهان هستند. مرکز خرید پالمیارانا با نام مرکز خرید «یالیکاواک‌ مارینا» نیز شناخته می‌شود. در کنار این مجتمع تفریحی لوکس قایق‌ها و کشتی‌های کروز قرار گرفته است که به اعتبار این مجتمع اضافه می‌کند. این منطقه آب و هوای بسیار عالی دارد و از تفریحات آبی و دریایی نیز در این مجتمع می‌توانید استفاده کنید. همچنین مجموعه رستوران و بارهای مختلفی در سراسر مرکز خرید پالمارینا وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود برای صرف غذا و انواع نوشیدنی‌ها به خود جذب می‌کند؛ بنابراین مرکز خرید پالمارینا در لیست بهترین مراکز خرید شهر بدروم قرار می‌گیرد.

مرکز خرید اوسیس 

مرکز خرید اوسیس که اولین مرکز خرید بدروم شناخته می‌شود؛ با مساحتی حدود 50 هزار مترمربع، دارای 239 فروشگاه است. از برندهای معروف موجود در این مرکز خرید می‌توان به نایک، آدیداس، گپ و ال سی وایکیکی اشاره کرد. نکته جالب توجه این مرکز خرید، معماری مدیترانه‌ای آن است که با درختان زیبای نخل، تالاب‌های نیلوفری و کاکتوس‌های منحصر به فرد 50 ساله‌اش فضای خاصی را ایجاد کرده است که از شهر زیبای بدروم الهام گرفته شده است. این مرکز خرید نیز دارای امکانات رفاهی شامل سینما، رستوران و زمین‌های بازی مخصوص کودکان است که محلی مناسب برای خانواده‌هایی است که قصد گشت وگذار در مراکز خرید با کودکان خود را دارند.

مرکز خرید اونیو 

مرکز خرید اونیو (Avenue) در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های بدورم قرار گرفته است و از این جهت فرصت مناسبی برای خرید و تفریح را فراهم می‌کند. در این مرکز خرید فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که تمامی نیازهای گردشگران و مسافران را پوشش می‌دهد. انواع فروشگاه‌های پوشاک، طلا و جواهرات، صنایع دستی، سوغاتی و خوراکی‌های خوشمزه در این مرکز خرید قرار دارد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیار جذابی در قسمت‌های مختلف مرکز خرید اونیو وجود دارد که مسافران و گردشگران به راحتی می‌توانند برای صرف غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه از آن‎‌ها استفاده کنند. اگر به دنبال یک مرکز خرید با فروشگاه‌های مختلف و بسیار متنوع هستید که قیمت مناسبی نیز داشته باشند، مرکز خرید اونیو بهترین گزینه برای خرید است.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده