نکاتی برای سفر به استانبول

ترکیه,
۹ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲ 5 دقیقه

استانبول کجاست؟

استانبول دومین شهر بزرگ ترکیه است و در شمال غربی این  کشور واقع شده است. این شهر جالب است بدانید که دومین شهر شلوغ  بعد از قاهره در خاورمیانه است و در کنار تنگه ی تاریخی بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه نیز هست که اهمیت ساحلی آن را دو چندان می کند. برای سفر به این شهر تاریخی ابتدا باید بهترین زمان سفر را بدانید.

بهترین زمان سفر به استانبول

از اولین نکاتی برای سفر به استانبول که باید بدانید زمان سفر به این شهر است. بهترین فصل سفر به شهر ساحلی استانبول در فصل بهار ماه آوریل تا ژوئن است که می توانید از آب و هوای بسیار مطبوع شهر استفاده کنید. یادتان باشد که در تابستان آب و هوای گرمی و شرجی است و مانند شهرهای شمالی ایران روطوبت بالایی دارد و میانگین دما در تابستان ۳۱ تا ۳۵ درجه است. پاییز و مرغان دریایی در بندرهای استانبول حال و هوای خاصی دارد و مقصد بسیاری از توریست ها به خاطر فضای رمانتیک شهر نیز هست. معمولا زمستان هایش سرد است و آنچنان مسافر ندارد اما اگر کاهش هزینه های سفری برایتان مهم است زمستان های این شهر دلپذیر و به یادماندنی است و توجه داشته باشد که نرخ هتل ها و سوئیت ها در آن ارزان است.

بهترین حمل و نقل به استانبول

از نکاتی برای سفر به استانبول که باید در ابتدا آن را بررسی کنید استفاده از وسیله حمل و نقل است.آژانس هواپیمایی دزیره به شما سفر هوایی را پیشنهاد می دهد چون راحت ترین و سریع ترین راه رسیدن به این شهر است. اگر می خواهید قیمت دقیق بلیط ها را بدانید به راحتی در بخش رزرواسیون پروازها از وب سایت دزیره سرچ کنید و با هر ایرلانی که مدنظرتان هست بلیط خود را رزرو کنید. بلیط های رفت و برگشت همواره به نسبت بلیط های یک طرفه نیز کمی ارزان تر هستند.

مناطق قدیمی استانبول کدام است؟

  • مناطق قدیمی

اگر دوست دارید در محله های قدیمی استانبول پرسه بزنید یادتان باشد سه منطقه از هم قدیمی تر است و حسابی با حال و هوای شهر نیز آشنا می شوید. از نکاتی برای سفر به استانبول شناختن مناطق تاریخی  این شهراست البته اگر اهل تاریخ گردی و گذشته هستید. مناطق قدیمی استانبول  سلطان احمد، سیرکچی،  امینونو، لاله یا بیازیت است و تمام  مکان های تاریخی نیز در این سه محله وجود دارد که برای هر کدام از بناهایش باید ورودیه بپردازید.

  • تکسیم و خیابان استقلال استانبول

خب اگر دوست دارید خرید کنید و غذاهای خوشمزه را نوش جان کنید یادتان باشد تکسیم و خیابان استقلال را ازدست ندهید. شناخت محله های پرجنب و جوش از سوالات مداوم مسافران است. پس یادتان باشد محله تکسیم و استقلال یکی از مکان های پرجنب و جوش است که شب های آن نیز مثال زدنی است و مغازه هایش تا دیر وقت باز است.

  • منطقه کادیکوی

منطقه کادیکوی یکی از مناطق بندری استانبول است و از این مکان برای رسیدن به شهر نیز می توانید کشتی و تونل زیر آب مارمارای استانبول استفاده کنید. این منطقه هتل های ارزانی تر دارند و از مناطق بکر استانبول به شمار می آید. از نکاتی برای سفر به استانبول شناخت محله های استانبول است و یادتان باشد بنادر زیبا و پرندگان مهاجر  آن نیز بسیار برای مسافران معروف است و از بنادر این شهر حتما استفاده کنید و  طلوع و غروب آفتاب را ببینید.

در استانبول کجا پول را چنج و یا تعویض کنیم؟

واحد پول کشور ترکیه لیر است و یادتان باشد خیابان گراند در کنار بازار پر از صرافی است که به راحتی می توانید اگر دلار و یورو دارید به لیر تبدیل کنید و با توجه به قیمت روز بازار ارز این کار را انجام دهید. البته برخی هم تمایل دارند در فرودگاه پول خود را تعویض کنید که همواره صرافی های فرودگاه از معتبرترین صرافی های هر کشور است.

در استانبول چه مکان هایی را در لیست بازدید خود بذاریم؟

مسجد آبی، مسجد ایا صوفیه، کاخ توپ‌قاپی، آب‌انبار باسیلیکا، بازار بزرگ استانبول، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا، کاخ دلمه‌باغچه، میدان تقسیم و خیابان استقلال، تور قایقی تنگه‌ی بسفر، محله‌ی اورتاکوی، تماشای غروب آفتاب در اسکودار از مناطق جذاب و دیدنی در استانبول است که می توانید از آن دیدن کنید.

سرویس های اینترنتی در استانبول 

امروزه استفاده از اینترنت بسیار برای مسافران مهم است و اینکه چه خدماتی دریافت می کنند. از مهم ترین نکاتی برای سفر به استانبول دانستن سرویس های اینترنتی است. سرویس اینترنتی  مورد ترکسل (Turkcell)، وودافون (Vodafone) و ترک تله‌کام (Turk Telekom)  سه سرویس معروف اینترنتی در ترکیه  هستند که با خرید سیم کارت در فرودگاه می توانید آن را فعال کنید و از برد اینترنتی آن استفاده کنید. به خصوص اگر تنها سفر می روید. اگر برایتان هزینه بالایی دارد یادتان باشد اقامتگاه ها و هتل ها دارای سرویس رایگان اینترنت است که باید رمز آن را دریافت کنید.

در استانبول چگونه رفت و آمد کنیم؟

از نکاتی برای سفر به استانبول که باید بدانید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. اگر به مترو می روید یک کارت استانبول تهیه کنید و آن را شارژ کنید و در طول سفر از آن استفاده کنید این کارت در قایق های بنادر نیز پذیرفته می شود و ارزان ترین شیوه حمل و نقل در استانبول است.  وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول تراموآ، اتوبوس ، مترو ، تاکسی هستند. سرویس های اتوبوس هاواتاس در فرودگاه بین المللی استانبول است که مسافران را از فرودگاه به شهر جا به جا می کند و قیمت ارزانی دارد و در بدو ورود به این شهر در قسمت استفاده از اتوبوس های هاتاواس نیز می توانید کارت استانبول را تهیه کنید.

اگر از آن دسته مسافرانی هستید که برایتان مهم است آسایش بیشتری داشته باشد تاکسی های اینترنتی در استانبول فعال هستند و مثلاً با نصب اپلیکیشن اوبر Uber از خدمات درون شهری سفری که مانند اسنپ در ایران است بهره مند شوید. در شهر استانبول سه الی چهار اپلیکیشن سفری وجود دارد که می توانید استفاده کنید. کرایه های تاکسی در استانبول بسیار گران است اگر میخواهید با تاکسی جا به جا شوید حتما در ابتدای سفر قیمت مسیر را مطلع شوید و از چانه زدن نیز پرهیز کنید.

در این شهر یادتان باشد ترافیک های سنگینی دارد اپلیکیشن ویز Waze را بر روی گوشی خود نصب کنید و یادتان باشد در مسیرهای مبدا و مقصد خود ترافیک های را بررسی کنید در هنگام صبح و عصر این ترافیک به اوج خودش می رسد و اگر از ترافیک بسیار خسته می شوید زمان سفرتان برایتان ارزشمند است استفاده از مترو گزینه ی مناسبی به شمار می رود.

مقالات مرتبط

۹ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲

نکاتی برای سفر به استانبول

۹ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۸

برترین هتل ها

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده

  • نسیم - ۹ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۸

    تست

    • نسیم - ۹ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۸

      تست